Интернет взема дял от телевизията

Зрителите прекарват все по-малко време пред ефирната телевизия, предпочитайки потоковото видео в интернет, твърди проучване на  лаборатория ConsumerLab към Ericsson.

Все повече потребители се увличат по гледането на потоково видео от интернет

Близо половината от анкетираните (47%) гледат потоково видео поне един път седмично. В същото време 84% от потребителите гледат традиционна ефирна телевизия поне веднъж на седмица, което е с 3% по-малко спрямо 2010 г.

Изследването е проведено сред 13 хиляди души от различни части на света, вкл. САЩ, Китай, Западна Европа и др.

Видеото по заявка от интернет става все по-популярно, макар и традиционната ефирна ТВ да остава най-предпочитаният начин за гледане на телевизия. Потребителите обаче искат да ползват едновременно и двете, коментират авторите на анализа.

Интернет не е оказала на телевизията толкова негативно влияние, колкото на печатните медии. Хората продължават да гледат телевизия и видео, като използват всички достъпни начини за това, отбелязва Андерс Ерландсон, старши консултант в Ericsson ConsumerLab.

Според проучването, социалните мрежи също оказват сериозно влияние на навиците на зрителите. Над 40% от анкетираните признават, че докато гледат телевизия, общуват в социални мрежи с помощта на смартфони  и таблети. Това важи особено при гледане на риалити и спортни програми.

Високото качество на картината продължава да бъде основно изискване за потребителите, което доминира над възможности като 3D и достъп до допълнителни приложения. Що се отнася до платените услуги, най-желани у дома са нови филми, които все още се прожектират по кината.

Коментар