Ако в предизборната кампания през 2008 година Барак Обама се радваше на подкрепата на финансовия сектор, сега негови спонсори са ИТ компаниите. Високотехнологичният бизнес не жали средства, за да осигури втори мандат на действащия президент на САЩ.
На първо място по дарения в подкрепа на Обама сред всички американски компании е Microsoft, по-точно нейни служители, твърди доклад на изследователската група Center for Responsive Politics. Основни спонсори на президента са също Google (трето място) и чикагската ИТ компания Chopper Trading (четвърто място). В челната десeтка влизат още Oracle и Cisco Systems, по данни на Блумбърг.
Нарастващата подкрепа от страна на ИТ бизнеса ще позволи на Обама да избегне потенциален спад в събирането на средства за кампанията, поради намаляване на помощта от финансовите компании, които бяха основен източник през 2008 г. В миналата кампания най-голяма помощ на президента оказа групата Goldman Sachs.
Към края на септември т.г. Обама е събрал рекордната сума от 88 милиона долара, която е с 8 милиона повече от средствата в предходната кампания, извела го до президентския пост. Неговият основен конкурент – републиканецът Мит Ромни разполага засега само с $33 млн. Представители на ИТ бизнеса са дали на Обама три пъти повече пари, отколкото на Ромни.
За да насърчи лоялността на ИТ сектора, предизборният щаб на президента стартира специална кампания под наслов „Technology for Obama”, или „Технологии за Обама”. Става въпрос за онлайн организация, членството в която е достъпно след подпомагане на предизборната кампания на действащия президент. Минималната сума за влизане в този своеобразен клуб привърженици на Обама е $25, а максималната – $35 800.
В зависимост от размера на сумата, дарителите получават различни постове в организацията. В нея те могат да споделят свои идеи и да дават предложения за политиката на САЩ по отношение на ИТ индустрията. Изисква се обаче и активно участие в предизборната кампания, например агитация в социални мрежи.
Като цяло, американското ИТ общество е благосклонно настроено към Обама. Самият той нееднократно е демонстрирал намерението си активно да развива ИТ индустрията. Така например, през 2009 г. президентът задели $7 млрд. от бюджета за изграждане на широколентови мрежи в САЩ и освен това активно участва в изготвянето на нови закони за интернет.