М-Тел обяви над 6% спад на приходите

Приходите на М-Тел през третото тримесечие бележат спад с 6,6% спрямо същия период на миналата година. В периода юли-септември операторът отчита приходи от 131,2 млн. евро, докато година по-рано постигна 140,4 млн. евро.

М-ТЕЛ – ФИНАНСОВИ РЕЗУЛТАТИ
  Q3`11
Q3`10 Промяна  
Приходи, млн. евро
131,2
140,4
-6,6%
 
Печалба, млн. евро 68,3 77,1 -11,7%  
Източник: М-Тел

Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) е намаляла с 11,7% за отчетния период – от 77,3 млн. евро през Q3‘10 на  68,3 млн. евро през Q3‘11, сочи финансовият доклад на компанията.

За  първите девет месеца на 2011 приходите на телекома отбелязват спад от 5,4% до 395,1 милиона евро. Сравнимите стойности на EBITDA спадат с 10,1% спрямо същия период на миналата години до 203,8 милиона евро.

М-Тел отдава тези резултати на „ожесточената конкуренция” и „сериозния ценови натиск”. Неблагоприятните икономически условия водят, според оператора, до занижено потребление на комуникационни услуги.

В допълнение, приложената регулация се отразява негативно върху цените за взаимно свързване, посочват още от М-Тел. Освен това в отчета са включени разходи за придобиване на двата фиксирани оптични оператора през първото тримесечие на 2011 година.

М-Тел отчита и успехи. Така например, през третото тримесечие броят на клиентите на мобилни услуги се повишава с над 55 хиляди  или 1,1% до приблизително 5,3 милиона.

Абонатите на договор отбелязват ръст от почти 10% до 67,6% от общата клиентска база или 3,576 милиона клиенти. Активното търсене на мобилни решения за пренос на данни води до увеличение на базата абонати на мобилен широколентов интернет с 81,6% до повече от 177 600.

по темата: „М-Тел обяви над 6% спад на приходите”

добавете коментар...

  1. Петър М.

    Това стана много модерно да не се чете договора напоследък и след това да се обвиняват компаниите. Само в смотана държава като БГ може да има такъв манталитет.

  2. Краси Велчев

    Какво значи премълчаване на условията по договора – такова нещо няма. Условията по договора не се говорят, а се четат. Ако не си чел си е твой проблема.

  3. до Harry

    Братле ти не знаеш какво говориш xD Кой се е устил бе… Глобул са пред фалит заедно с Виваком.

  4. Karisma

    Telefunken , за виваком или за глобул работиш ?

  5. Работника

    Според мен само 6% в криза и като се има предвид, че имаха проблематична зима са си направо нищо. А и не е ясно тия данни колко са точни. Други данни показват, че имат прираст на клиенти.

  6. Марги

    последните йм оферти явно са съблазнили потребителите и това е рефлектирало върху нарастването на клиентската база, спада на приходите е напълно обясним, в тая криза все още пестим времето си на разговори.

  7. Вики

    спор няма, че са доста активни по отношение на това което предлагат, напоследък излезнаха с доста атрактивни предложения и това е рефлектирало положително, увеличавайки клиентската си база, що се касае до намаляване на приходите кризата просто си казва думата.

  8. Калин

    Така е, кризата си е криза и засегна абсолютно всеки един сектор…..кой не си прави са сметка за всеки лев!?!Единственото хубаво нещо е че от цялата тази конкуренция излязоха доста изгодни оферти, а за мен мтел си остава най-стабилния телеком.

  9. Ива

    няма как- кризата засяга всички, нормално е приходите да спаднат, но все пак нарастването на клиентите си има обяснение, в последно време вложиха доста усилия за подобряване на услугите си и това дава резултати.

  10. Марина

    нарастването на клиентската база си има обяснение, а именно в това че последните месеци са активираха доста от към гледна точка на изгодни оферти и промоции.

  11. анонимно

    Относно това:
    Така например, през третото тримесечие броят на клиентите на мобилни услуги се повишава с над 55 хиляди
    Ами ясно е защо – защото въведохте измислената мобилна компания bob, която всъщност са си Mtel. Защо не кажат, обаче преди това (примерно второто тримесечие) колко хиляди абонати изтърваха?

  12. Harry

    Мен се опитваха да ме извозят, но не успяха. После докато разтрогна ми правеха такива въртели …. Накрая успях да разтрогна и вече съм спокоен.
    Ментел ми даваха 1500 мин към 12 номера, … Глобул ми дадоха 1500 мин. към всички глобули …
    Радвам се че все повече хора се усещат.

  13. Слав

    Аз също не съм имал проблеми с напомпани сметки. Въпреки проблемите които имаха все още съм техен абонат и не смятам да ги сменям, защото всеки греши и надявам се се учат от грешката си. Относно премълчаването и спестяването на някои условия от договорите, тва го правят и трите оператора. Българина трябва да се научи да си проучва нещата и да чете внимателно договорите.

  14. divoto65

    И аз не съм бил ощетяван с нереални сметки, но ме дразни мръснишкото поведение, че се опитват да те прецакат на всяка крачка, по всякакъв начин.

  15. Веселин Василев

    Аз не съм бил ощетяван с нереални сметки, за разлика от други абонати, но ме дразни отношението им към клиента и че на всяка крачка се опитват да те прецакат било то с премълчаване на част от условията по договора, било то с умишлено подвеждане…
    Затова и се отказах от тях – вече втори месец, откакто не съм на договор и изпитват огромно облекчение от това.

  16. а

    Така например, през третото тримесечие броят на клиентите на мобилни услуги се повишава с над 55 хиляди или 1,1% до приблизително 5,3 милиона.

    Тези изобщо изваждат ли абунаците, които се отказват от услугите им и преминават на друг оператор??!

  17. Telefunken

    МутраТел, алооо, вече не са 90-те години и не сте монополисти. За кви се мислите? Усрахте си услугите тотално и станахте жалки смешници, а конкуренцията ви била виновна – ми мноо ясно. Много хора се отказаха от простотиите ви. Айде да ви е честита новата система за обслужване, която ви срина тотално рейтинга.

Коментар