BASF: Ръстът на населението разкрива нови възможности

Устойчивото развитие  и иновациите ще са движеща сила за растеж на BASF. Компанията обяви новата стратегия за развитие “Ние създаваме химия”, съгласно която планира да затвърди позициите си на световен лидер в химическата индустрия.

BASF вижда ръста на населението като решаваща тенденция, която, от една страна, води до големи световни предизвикателства, но, от друга, предлага много допълнителни възможности, по-специално за химическата индустрия.

Според стратегията за устойчиво развитие, BASF ще играе важна роля за запазване на природните ресурси, осигуряване на здравословна храна и подобряване на качеството на живот на хората.

Действията на компанията могат да се обобщят с корпоративната цел: „Ние създаваме химия за устойчиво развитие”, пояснява председателят на борда на директорите д-р Курт Бок.

Според прогнозите на BASF, световното химическо производство ще нараства по-бързо от световния БВП до 2020 г. За този период компанията очаква световната икономика да нарасне със средно 3% годишно, т.е. с малко по-бърз темп отколкото през последните 10 години, докато прогнозите за химическата индустрия сочат растеж от 4% годишно.

BASF продължава да се стреми към растеж от 2% над общото химическо производство и по този начин към увеличение на продажбите със средно 6% годишно до 2020 г. Като цяло, BASF си поставя за цел достигане на продажби от приблизително 115 милиарда евро и търси начини за допълнително нарастване на рентабилността и достигане на EBITDA в размер на  23 милиарда евро през 2020 г.

Иновациите в химическата индустрия вече рядко разчитат на развитието на нови химикали. Вместо това, нови материали и системни решения се създават чрез комбиниране на ноу-хау от различни дисциплини. През 2020 г. BASF ще генерира продажби от 30 милиарда евро и EBITDA от 7 милиарда евро, благодарение на продукти, които се предлагат на пазара  по-малко от 10 години, уточняват от компанията.

Същевременно, устойчивостта се превръща в една от основните движещи сили за развитие и създаване на стойност. “Повече устойчивост може да се постигне единствено чрез иновация – и точно тук химията играе съществена роля”, казва вицепрезидентът д-р Мартин Брудермюлер. Ето защо, в бъдеще устойчивостта ще бъде все по-здраво интегрирана в бизнес решенията.

Продажбите на BASF на нововъзникващи пазари почти са се утроили през последните 10 години и възлизат на почти една трета от общите продажби (с изключение на нефта и газа) през 2010 г. През 2020 г. компанията очаква настоящите нововъзникващи пазари да допринасят за 45% от продажбите.

Инвестициите ще дадат тласък на бъдещия ръст на компанията. В периода между 2011 г. и 2020 г. BASF планира да увеличи капиталовите разходи от 30 на 35 милиарда евро. Над една трета от тази сума ще бъде инвестирана в нововъзникващи пазари.

Коментар