Учени откриха рекордно големи черни дупки

Астрономи от Калифорнийския университет откриха две рекордно големи черни дупки. Едната от тях, NGC 3842, има 10 милиарда слънчеви маси, а втората – NGC 4889 – не е измерена точно, но се предполага, че достига 27 млрд. слънчеви маси, съобщи PhysOrg.

Досегашният рекордьор сред черните дупки се намира в галактиката M87 и има големина 6,3 млрд. слънчеви маси.

Двете нови черни дупки са отдалечени на повече от 300 милиона светлинни години от Слънчевата система. Първата се намира в съзвездието Лъв, а втората – в Косите на Вероника.

По-рано се считаше, че подобни свръхмасивни обекти не могат да съществуват. Сега обаче астрономите преосмислят представите си за образуване на черните дупки.

Учените считат, че огромни черни дупки има в центъра на всяка галактика. В частност, масата на черната дупка в Млечния път – галактиката, в която е нашата Слънчева система – е само 2,5 хиляди слънчеви маси.

Междувременно, астрономите съобщават за още едно интересно космическо откритие. С помощта на телескопа Кеплер на НАСА учените доказват за първи път съществуването на планета, подобна на Земята.

Новооткритата планета се намира в системата Kepler-22 в т.нар. зона на живот, т.е. на такова разстояние от подобна на Слънцето звезда, което предполага наличие на вода и живи организми. Планетата е отдалечена на 600 светлинни години от Земята.