Ученици създават нови бизнес модели за хай-тек продукти

100 ученици от 22 града у нас създават нови бизнес модели за налагане на високотехнологични продукти в рамките на започналия днес финал на националната инициатива „Иновационен лагер”, организирана от Джуниър Ачийвмънт България. Победителите ще представят страната ни европейското издание на състезанието.

Надпреварата ще провокира младежите да създадат нови бизнес модели, отговарящи на динамичния пазар на високотехнологичните продукти. Победителите ще бъдат излъчени в края на деня и ще получат възможност да участват на „European Creativity & Innovation Challenge” на 21-23 май т.г. в Брюксел.

Младите новатори получиха право да се състезават на националния кръг на инициативата, след като показаха своите нестандартни творчески идеи по време на 19 местни иновационни лагера и решаване на онлайн казуси.

Днес младежите ще трябва да покажат както творчески, така и екипни умения в решаване на казус, поставен от Intel. Разделени в отбори с участници от различни училища, те ще представят уменията си да анализират и прогнозират тенденциите в развитието на високотехнологични продукти, като създадат подходящи бизнес модели за позициониране на нов продукт сред конкурентите на пазара.

„Всяка добра идея може да прерасне в печелившо бизнес решение, стига да бъдат преценени всички условия за реализацията й. Затова ние искаме участниците да помислят и да представят цялостен бизнес модел, концепция за осъществяване на идеите си”, каза Милена Стойчева, изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт България.

Жури, съставено от представители на компании и институции, като Microsoft и Министерство на образованието, младежта и науката, ще отличи най-интересните и добре представени бизнес решения.

Освен че ще представят своя новаторски поглед върху казус от бизнес практиката, младежите ще получат ценни съвети за своето кариерно развитие по време на отворена лекция на Марк Пренел от университета „Джонс Хопкинс”, Балтимор, САЩ.

Коментар