Българска фирма лансира нова банкова концепция

Нова концепция за виртуалната банка на бъдещето представи Сирма Бизнес Консултинг (СБК). Целта на vBank 2 е да очертае бъдещето на финансовата система и да покаже как банките могат да използват новите информационни канали за по-ефективна комуникация със своите клиенти.

“Искаме да покажем как банките ще се превърнат от мрежи, съставени от клонове и банкови терминали, в компании от ново поколение, в които тези традиционни канали се развиват равнопоставено с нови форми на банкиране през персоналния компютър, мобилния телефон или таблета”, заяви Цветомир Досков, изпълнителен директор на СБК.

Според него, промяната ще донесе редица нови възможности на банките да предоставят допълнителни услуги на своите клиенти, да бъдат достъпни по всяко време и от всякъде, както и да намалят разходите си.

Финансовите институции, които заложат на новите форми на банкиране, ще спечелят, докато тези, които ги игнорират, рано или късно ще се окажат в ситуация на догонващи играчи на пазар, който ще се развива преди всичко електронно, смята мениджърът.

Като основни двигатели на тази промяна той посочва бурното развитие на интернет, социалните мрежи, мобилните широколентови услуги, смартфоните и таблетите. От голямо значение е също динамиката в потребителските нагласи и широкото навлизане на електронната и мобилна търговия, която има нужда от нови алтернативни форми на разплащане.

Потребителите използват все повече нови форми на комуникация и достъп до информация, сектори като мобилните приложения и социалните мрежи се променят буквално всеки месец и това влияе на все повече хора, подтиквайки ги да използват нови форми на банкиране в движение.

“Това, което ще се случи през следващите години, е налагане на мултиканални системи за банкиране, в които традиционни канали, като клоновата мрежа и ATM ще се развиват успоредно с новите алтернативни канали. За да се осъществи тази промяна обаче, трябва да бъде преосмислена информационната инфраструктура в банките”, добави Досков.

vBank 2 включва три основни компонента: традиционната Core Banking система, която запазва своите базови функции; Host 2 Host система, която обезпечава денонощното извършване на банкови операции в реално време и поддържа актуална наличност на средствата на разположение на клиента; и Customer Realtime Manager, който управлява достъпа на клиентите през различни отдалечени канали и гарантира защитата на клиентската идентичност и банковата сметка от неоторизиран достъп.

Последният  компонент позволява на потребителите да си отворят нова банкова сметка, депозит или друг банков продукт сами, без да се налага да посещават банков клон или да ангажират по друг начин служител на финансовата институция.

Коментар