Мобилният маркетинг утре: персонализация + програми за лоялност

Персонализация плюс програми за лоялност и разбира се висока стойност за крайния клиент – това е формулата за бъдещето на мобилния маркетинг, която интернет-специалистите у нас откроиха по време на дискусиите в рамките на IAB Forum 2012. Звучи лесно, нали?

Маркетингът чрез мобилни устройства е персонален. Трябва да е персонален, в противен случай просто няма бъдеще, категоричен бе Красен Хинков, директор на дирекция „Продукти и услуги“ в Мобилтел ЕАД и модератор на дискусията. Телефоните,смартфоните, таблетите – това са все персонални устройства, които хората носят в джоба си и навсякъде със себе си. Затова всяко съобщение, което достига до хората чрез мобилните устройства, трябва да бъде персонално.

Много от сайтовете и онлайн услугите вече имат мобилни версии, но това не е достатъчно. Системите за лоялност на клиентите ще имат все по-голямо влияние и успешният мобилен маркетинг е там, където е пресечната точка между програмите за лоялност и мобилните технологии, заяви пък Росен Русинов, главен мениджър в Датекс ООД.

Всеки от нас има поне една карта за лоялност – било то от хипермаркет, бензиностанция или друг търговски обект. Мнозина даже имат по няколко. Много по-удобно би било, ако вместо купчина карти в портфейла човек може да използва само едно устройство за трупането на точки за лоялност – мобилния си телефон.

Още по-хубаво пък би било, ако вместо няколко отделни приложения – по едно за всеки търговец – човекът може да използва само едно приложение на този мобилен телефон. И ако всичко това се съчетае със силата на NFC технологията, то онлайн светът ще стане лесно част от нашето ежедневие, а не опция, която е „някъде там на компютъра вкъщи“.

При все това трябва изключително много да се внимава с изпращането на маркетингови съобщения до мобилните устройства на хората, предупреждават мобилните оператори. Все по-строги са регулациите за т. нар. непоискани търговски съобщения. Законът задължава рекламодателите да пращат само съобщения, които са поискани, тоест желани. Това на свой ред означава, че клиентът трябва да вижда някаква полза за себе си от рекламните съобщения. Те трябва да имат стойност за него.

Оттук насетне въпрос на креативност е как ще се формира мобилна реклама, която да бъде достатъчно привлекателна и успешна. Някои творци прибягват към вариант, при който единично мобилно съобщение приканва да се посети мобилен онлайн сайт за участие в игра, регистрация или друга форма на взаимодействие с клиентите. Така или иначе пътят към успеха е в пресечната точка между тези основни тенденции – персонализацията, лоялността и високата стойност за крайния потребител.

Коментар