Ново проучване на института Ponemon хвърля светлина за основните причини, които изваждат от строя компютрите и друга техника.
Оказва се, че най-голямата опасност са действията на потребителите, които са виновни за 60% от повредите, според ИТ специалистите.
На второ място (56%) са всевъзможните обновления и кръпки на софтуера, които често водят до неочаквани последствия.
При сървърите, в частност, най-опасни (44%) са неподходящите условия за работа на машините, докато фактори като пожари, стихийни бедствия, вирусни атаки и кражба на оборудване практически имат минимално влияние.
86% от анкетираните съобщават за поне един компютърен срив в последните 12 месеца със средна продължителност 2,2 дена.
В проучването, проведено съвместно с Acronis, са участвали 6 хиляди инженери и ИТ мениджъри от малки и средни предприятия в 15 икономически сектора на 18 водещи страни по света.
Вярно, проблемът обинковено е в „задклавиатурното устройство”. Но има и нещо друго. При масово производство на компютри, приличащи си като две капки вода, няма как да не стават гафове. Хората са толкова различни – млади, стари, учени, неграмотни, невротични, флегматични, а се очаква да харесват и ползват общо взето един и същ продукт, само с незначителни разлики в дизайна.
Един лекар, например, не предписва комплекс от лекарства, докато не разбере повече за пациента си. При т.нар. „холистично лечение” дори се съставя цялостен профил на пациента в най-големи детайли за всичките му предпочитания, навици и особености и едва тогава се изготвя програма за лечение.
По тази аналогия компютрите биха могли да се произвеждат индивидуално и по поръчка, като се вземат пред вид възрастта, компютърните познания, навиците, темперамента, броя на потенциалните потребители и дори температурата на стаята, в която се очаква да работи машината.
Естествено няма как това да стане практика на големите компании защото става твърде сложно за планиране и предвиждане, но може да стане ниша за един малък специализиран бизнес.
hahaha, точно така си е!…