HP отвори команден център в България

Президентът Росен Плевнелиев откри днес Команден център на Хюлет-Пакард за наблюдение и управление на критични технологични процеси. Това е вторият по рода си център на HP в света, уникален с върховите технологии внедрени в него.

Висококвалифицирани български специалисти ще управляват протичането на технологични процеси, критични за работата на глобални предприятия във финансовата сфера, индустрията и телекомуникациите. Центърът е с капацитет от 150 работни места.

„Това е поредната стратегическа инвестиция на Хюлет-Пакард в България – акт на доверие в таланта на българските ИТ специалисти и признание за държавата като надеждна инвестиционна дестинация, с ясна политика за развитие на иновациите”, заяви Лудгер Ролман, вицепрезидент на направление „Отдалечени услуги” в компанията.

Командният център на HP е уникално съоръжение, което гарантира по-добро вземане на решения при управление на критичните технологични процеси на клиентите на компанията. Оборудван с най-съвременни хардуерни и софтуерни технологии, центърът анализира и обобщава данни и обменя информация в реално време с останалите подобни центрове на HP в света. Освен това осигурява на компанията по-добро наблюдение върху ИТ средите на клиентите и дава възможност за проактивно разрешаване на възникнали проблеми.

В рамките на Командния център данните се управляват с помощта на цифрови дисплеи, видео стени и прожекционни системи с HP Photon Engine – специален софтуер, който позволява изображенията от всички проектори да се съчетаят в един цял екран. Главният дисплей се контролира основно от сензорен панел или от сензорен смарт телефон.

Авангардни системи за видеоконферентна връзка улесняват взаимодействията с клиенти от цял свят. Специално проектирана за целта зона за дискусии разполага с цяла стена, която онагледява данните, които са от жизненоважно значение за управлението на критични технологични процеси.

От няколко години HP оперира у нас глобален център за отдалечени услуги, който е един от шестте хъба на ИТ гиганта, предоставящи на корпоративните клиенти в цял свят пълното портфолио от услуги на компанията в областите на софтуерните приложения, ИТ инфраструктурата и услугите свързани с бизнес процеси.„

„Командният център разширява възможностите на Хюлет-Пакард да партнира на компаниите и институциите да се развиват, да са гъвкави и да стават все по-иновативни”, каза Преслав Павлов, директор „Отдалечени услуги” в глобалния център.

Коментари по темата: „HP отвори команден център в България”

добавете коментар...

  1. Икономика

    Да и който не е IT специалист или телефонист какво – да хваща куфара и на летището?

  2. Радулов

    Еветкее , далеч си от истината …
    Lemmy , ти също – извинете но се изказвате за неща, които са силно отдалечени от възможностите ви…Ставате смешни…Дъщеря ми работи за HP и съм наясно колко отговорна е работата на младите инженери там , колко разширено ги обучават и как клиентите на място проверяват средата в билдингите …А вие кол- център , та кол-център -моля Ви!?

  3. Съпорт

    Прав е User, а тия изказали се по-долу или не са стъпвали в ХП или са работили в Индия.
    В моят отдел например работят на 100 души от които само 10 са кол център. Всички други са софтуерна поддръжка. Решават се както лесни така и изключително сложни проблеми, за което се изисква пресъздаване на проблема в развойна среда и значителни познания от всички сфери на ИТ – програмиране, администрация, конфигурация.
    Някой от колегите вече се издигнаха до трето ниво или т.н. "last level support".
    Не говорете празни приказки без да сте запознати.

  4. User

    Центъра на HP в София в никой случай не е кол център. В този център работят над 1000 инженери, които разрешават много сложни технически проблеми, конфигурират цялостни IT решения и управляват миграции на данни, ъпдейт на софтуерни продукти, миграции към облачни услуги и други сложни IT процеси. Разпространяването на тези измислици, че в София има само кол центрове не помага с нищо на страната ни да се утвърди като център за IT специалисти. Моля господата, които не са запознати с ествеството на работа по-добре да не коментират, а да проучат найстина какво се върши в тези центрове. VMWare и Johnson Control също имат големи офиси в София с инженерни екипи които със сигурност не отстъпват по нищо на западните си колеги. Всики ние трябва да рекламираме България, като страна с много способни кадри, а не да говорим само за кол центрове, което на всичкото отгоре не е истина. Всички подобни компании разбира се имат отдели за връзка с клиентите, но основната част служители за инженери които работят по сложни технчиески проекти и задания.

  5. Иветка

    Новото име на съпорт/кол център е вече "команден център". Същото както при секретарките в CV-тата се пишат офис мениджърки, звучи по-респектиращо отколкото проста секретарка или прост телефонист в съпорт/кол център. Много авторитетно сега ще звучи да се пише, че един телефонист е работил в команден център в HP, когато му се наложи да кандидатства за друга работа.

  6. Lemmy

    Виждал съм IBM command center. Маймунки работещи 24х7, които натискат копче, когато светне червено 🙂
    Центъра може да е високо-технологичен, но работата не е!
    Нека да има "last level support", девелопери, изследователски център, тогава ще е новината наистина добра. Прехвърлят най-тъпата работа в БГ, поне това всеки може да го работи, няма да има проблем с кадрите 🙂

Коментар