Отлага се очакваният край на телевизоритe

Обнадеждаващи данни за пазара на телевизори идват от САЩ. Напук на мненията, че класическият телевизор губи своята роля за сметка на интерактивни устройства с достъп до интернет, потребителите отвъд океана продължават да предпочитат телевизора като център за домашни мултимедийни развлечения, сочи проучване на Nielsen.

 

Средно, един американец гледа около 5 часа видео на ден, като 98% от съдържанието се „консумира” от телевизора. Макар и това да е по-малко отколкото преди няколко години, остава фактът, че американците продължават да ползват много активно телевизора и да не го считат за морално остаряло устройство.

Резултатите от изследването за 2011 г. сочат, че почти през цялото време телевизорът се ползва по предназначение – за гледане на предавания и сериали в текущия момент. Делът на геймърските развлечения с телевизора е неголям.

Всеки американец гледа телевизия средно по 33 часа в седмица или по 4,7 часа на ден. Промяната в използването на телевизора за основното му предназначение е само 0,5% спрямо четвъртото тримесечие на 2010 г.

Същевременно, все повече потребители гледат видео на своите смартфони. В сравнение с предходната година, броят им е нараснал с 35,7% до 33,5 млн. души. В близко време мобилните телефони няма да заменят други устройства за гледане на видео, но тяхната роля като устройства за съдържание ще нараства, коментира Nielsen.

В доклада си от май 2011 г. компанията отчете, че през 2010-та за първи път от 20 години насам броят на американските семейства, имащи телевизор, е намалял. През 2011 г. обаче се наблюдава ръст с 8 млн., като общият брой домакинства с телевизори достига 80,2 млн.

През март т.г. изследователската компания NPD DisplaySearch съобщи за първия от 8 години насам спад в продажбите на телевизори. Данните сочат, че през 2011 г. на глобалния пазар са доставени 247,7 млн. телевизора, което е 0,3% по-малко в сравнение с 2010 г.

по темата: „Отлага се очакваният край на телевизоритe”

добавете коментар...

  1. Валери

    Бъдещите телевизори ще могат да приемат сателитни, кабелни, мобилни и ефирни цифрови програми. Интернета ще е неразделна част на телевизора. След няколко години ще излезат, и първите холограмни телевизори. Бъдещето е тяхно. 3D програмите се добро нещо, но мозъка на много хора били те възрастни или млади не е подготвен за такива предавания, и ще има доста странични ефекти от здравно естество. За да се подготвят зрителите за такива предавания трябва да тренират мозъка да приема зрително, и с двете си полукълба, двуканално т.е., трябва да виждат три палеца пред себе си, след като са протегнали ръце пред себе си. По напредналите могат да виждат, и 4 палеца, а защо не и 5. Има такива методики, картинки и фигури за обучение на мозъка, и зрението ни, но нашите учени и учители са много назад в този материал. Дано в много близко бъдеще обърнат сериозно внимание при обучението на децата още от детските градини. На по късен етап от такова обучение е възможно да се виждат такива неща, за които и не са предполагали, а камо ли чували. Всичко добро!

  2. amgel

    Umnio,za 3 reda05 pati"glupav"Ami takav si i gledaj tv dori v standbay !

  3. Сателитко

    В статията се казва всичко. Лично моето мнение е, че в САЩ гледат много домашно записани тв предавания – не знам как се казва на български и заплатени продукции, и това е трендът, който ще става все по-голям. Затова телевизорът като телевизор какъвто е бил трябва вече да се преосмисли. Друг е въпросът, че в България се гледат 3 канала от-до каквото си дават и толкоз 🙂

  4. Класически телевизор

    Тези глупави мнения че телевизора губел позиции са толкова глупави че няма накъде, настина глупави мнения от глупави мозъци. Сателитната телевизия ще навлиза във все повече домове.

Коментар