Потребителите на 3G услуги за данни са най-удовлетворени от Виваком, сочат резултатите от проучване на агенция Асмарт. Телекомът има най-голям брой потребители на 3G-мобилни интернет карти и е най-разпознаваем сред клиентите на този вид услуги, твърди изследването на пазара на мобилни интернет услуги през дейта SIM-карти.
Дял на потребителите на 3G мобилен интернет по доставчици (източник: Асмарт) |
Основните компании, които предлагат мобилен интернет, са М-Тел, Глобул и Виваком. Глобул има най-голям дял на предплатени карти за данни в сравнение с останалите оператори, сочи националното проучване, проведено от Асмарт в началото на април 2012 г.
Мобилният интернет през карта за данни се използва ежедневно от 71% от потребителите на услугата, като повечето от тях го ползват по няколко пъти на ден.
Основните причини хората да се свързват с мрежата е за проверка на електронна поща, търсене на конкретна информация, общуване в социалните мрежи и чат, установява изследването. Най-висока честота на ползване на 3G услугата за данни е регистриран сред младите на възраст между 16 и 34 години.
Най-важните характеристики за потребителите на мобилен интернет са качеството на връзката, доброто покритие и скоростта. Анализът показва, че аспектите, които най-силно влияят върху цялостната оценка на удовлетвореността, са скоростта на мобилния интернет, следвани от качеството на връзката, цената и разнообразието на тарифните планове.
Най-висока обща оценка на удовлетвореност от потребителите получава 3G-услугата на Виваком, следвана от тези на М-Тел и Глобул. Високата оценка се дължи главно на обхвата и цената на услугата.
Изследването показва, че следващите стъпки, които потребителите очакват от телекомуникационните оператори за развитие на 3G-дейта услугата, са увеличаване на скоростите и развитие на повече и по-разнообразни тарифни планове. Тези параметри са оценени най-ниско от анкетираните по отношение на удовлетвореността и същевременно са едни от най-важните мотиватори за цялостна удовлетвореност от услугата.
На Виваком съм на най-скъпата им оферта. Просто непрекъснато си троша нервите. Всеки може сам да провери колко плащам, а не получавам достатъчно добро качество. Това е безобразие.
Не съм много сигурен, че е така. И аз съм преминавал през забити селца и 3G ми на Мтел не мръдна. Беше пушка. Един приятел обаче се оплаква много от своя вива пакет и чака да се махне и да дойде на мтел.
Сигурно е така щом казвате! Аз имам там карта Айде,която също е предплатена и на нея през миналата година получих VIVA menue. То е за карти които са с номер: 893590320 не и за старите vivatel launch pre-paid които са с номер: 893590300, там има гласова поща.Изхах да попитам на съвременен телефон модел Nokia 6303 i се получават настройки: ALL или WAP,MMS и Internet,на които после се въвежда user name, password и DNS 1,DNS 2.Защо се въвежда там и на китайските телефони които са Privileg всместо WAP Gateway и Physical Proxy Address, тези данни в DNS 1 и DNS 2,или: 192.168.123.123.по тази логика в GLOBUL се получават настройки за модел телефон: Nokia 6030b където вероятно за DNS 1:192.168.087.011 и DNS 2: 192.168.088.011 които не са крайни а междинни и са за Proxy address и се въвежда Proxy Port и потребител: globul или mms и парола: globul или 0898. Така в M-Tel имат там само за MMS, където ръчно са въвежда също пак за Nokia 6030, съответно DNS 1: 231.226.7.34 и DNS 2: 231.226.7.35 където нямат WAP през CSD, WAP през GPRS, Internet. Там трябва IP-address, port или Physical Proxy Address, Port, URI. въвежда се OTAP PIN, Adress-Type: APN, Auttype: PAP, Autname и Autsecret. настройките за MMS вероятно са потребни за закриването на картата. Ако тя е post-paid т.е. на абонамент, не ви трябват. Така на долния етаж в фирмата имат VIVACOM Net, аз съ на горния и намам такава а съм обикновен user отново.
В едно по-далечно селце Мтел деградираха от EDGE до GPRS, докато Vivacom преминаха от EDGE към HSPA