Хората вече по-често сменят стария си телевизор с нов. Цикълът на подмяна е намалял от 8,4 на 6,9 години, сочи проучване на NPD DisplaySearch.
Тенденцията се обуславя от няколко фактора – падащи цени, по-голямо разнообразие от модели и навлизане на нови технологии като HDTV и 3D.
Изследването е проведено в 13 страни по света, вкл. във водещи икономики от Западна Европа, както и в Япония, Китай, Бразилия, Индия и Русия.
Данните сочат, че 31% от домакинствата планират да си купят нов телевизор в близката година, заменяйки стария, а 22% ще добавят още един телевизор към вече наличния.
В повечето страни основната причина, която подтиква хората да заменят стария си телевизор с нов, е желанието за по-голям екран или за смяна на типа телевизора – плосък панел вместо CRT, получавайки и по-добро качество.
Намаляването на цените също оказва стимулиращо влияние за покупка на нов телевизор, но не колкото първите два фактора.
Производителите наблягат в рекламите на поддръжката на 3D и възможността за достъп до интернет. Тези характеристики обаче мотивират по-слабо потребителите да си купят нов телевизор.
🙂 А най-стимулиращото въздействие върху продажбите имат електролитните кондензаторчета, които по чудотворен начин "сдават багажа" точно след изтичане на гаранционния срок.
Имам лампов радиоприемник Лоренц от 30-те години, на който кондензаторите още не са мръднали, нооо тогава репутацията е била по-важна от печалбарството…