Разходите за лобиране на две от водещите компании в ИТ индустрията, Apple и Google, са намалели през второто тримесечие на годината, по данни, публикувани в сп. Fortune.
Apple е похарчила скромните 470 хиляди долара за лобиране в американския Конгрес, докато Google е изразходвала за тази цел 3,92 млн. долара.
За сравнение, през първото тримесечие двете компании похарчиха за лобиране съответно $500 хиляди и $5,03 милиона.
Разчетите показват, че Apple се е опитала да прокара свои интереси в най-различни сфери – от транспортиране на батерии до закон за следене на децата в интернет.
Особено внимание корпорацията от Купертино отделя на екологичния стандарт EPEAT, който е важен при сделки с правителството на САЩ. Макар и Apple да има участие в създаването на стандарта, наскоро компанията премахна от списъка за сертификация много от своите устройства, но след това коригира решението си, тъй като някои държавни организации престанаха да купуват нейни компютри.
Apple е известна с това, че харчи относително малко пари за лобиране, в сравнение с останалите технологични гиганти, въпреки че бизнесът й е зависим в голяма степен от политическите решения в области като патенти, данъци, авторско право, образование и конфиденциалност на данните.