Мариса Майер, новият главен изпълнителен директор на Yahoo, започва да изгражда вътрешната структура на компанията по модела на Google, откъдето идва самата тя.
Така например, Майер обяви, че служителите на Yahoo ще получават безплатна храна в работата. Друго нововъведение, заимствано от Google, са регулярните срещи със служителите, съобщи All Things Digital.
Първите стъпки на Майер като CEO на интернет компанията дават повод на анализаторите да твърдят, че тя превръща Yahoo в Google.
Засега безплатната храна за служителите ще се предоставя само във фирмения ресторант „URLs”, наречен така в чест на един от най-важните термини в интернет – Universal Resource Locator. Доскоро служителите на Yahoo получаваха безплатно само напитки.
В рамките на пет години Мариса Майер може да получи възнаграждение в размер на $100 млн., ако успее да върне конкурентоспособността на Yahoo. За да постигне бърз успех, тя не смята да „открива топлата вода”, а въвежда вече изпитаните модели на работа от Google.
Лидерът в интернет търсенето е известен с културата в своите офиси, отличаващи се с оригинален интериор, уютни кафенета за служителите и дори електрически скутери Segway, с които персоналът се придвижва из сградата. В лондонския офис на компанията пък има специална музикална стая, както и помещение за отдих, оформено в стил Sci-Fi.
Анализаторите вярват, че подобни преобразувания в Yahoo имат голямо значение, тъй като условията на труд за служителите са един от определящите фактори за успех. Пример даде именно Google, а Yahoo трябваше да се примири с мисълта, че е загубила инициатива в иновациите и трябва да търси промяна.
В технологичен аспект, Маейр влага усилия по усъвършенстване на пощенската услуга Yahoo Mail и на услугите за търсене, на фотохостинга Flickr и рекламните продукти. Новият CEO планира също поглъщания на пазара, а шефовете на отдели подготвят стратегически планове за развитие на своите направления.