Росен Плевнелиев посети центъра за развойна дейност на Johnson Controls в София

Президентът на Република България Росен Плевнелиев посети центъра за развойна дейност и иновации на компанията Johnson Controls Electronics в София. Събитието бе организирано в сътрудничество с Аутомотив Клъстер България (АКБ), чийто член съосновател е Johnson Controls. Президентът се запозна отблизо с работата на инженерите от българския офис, които създават технологии за топпроизводители на серийни автомобили. Г-н Плевнелиев беше изключително впечатлен от техните разработки и отдели повече от предвиденото в програмата време, за да ги разгледа детайлно.  

Johnson Controls е глобален лидер в производството на автомобилни седалки, електронни системи за управление и навигация за водача, автомобилни табла и панели за вратите, както и интериорна електроника. Софийският клон е един от най-големите технологични центрове на компанията по света и работи в много близко сътрудничество с развойните центрове в Германия, Франция, САЩ и Китай. У нас се разработват и доставят иновативни технологии за клиенти като BMW, Chrysler, Citroеn, Ford, Honda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Skoda, Smart, VW и други. 
 
Гостите на събитието разгледаха практическото приложение на технологиите в изложените автомобили пред развойния офис на Johnson Controls в София – BMW 7 series 750d LWD, Citroen DS5 2,0, Dacia Lodgy 1,5 dCi , Ford Focus 1.0 Ecoboost, Smart For Two, Mercedes A 200 CDI BlueEFFICIENCY, Mitsubishi Outlander, Opel Corsa GSi, Peugeot 508 RXH, Renault Megane 1,5 dCi, Volkswagen Passat и Volkswagen Polo 1.2 TSI. 
 
В рамките на събитието се състоя представяне на макет в реален размер на прототипа на Техническия университет – София, еTaxi Shuttle, създаден под ръководството на проф. Харалд Лешке. 
 
Росен Плевнелиев, президент на Република България: “Изключително съм доволен от това, което всички видяхме днес. А именно, че България върви по пътя на мобилността. Не само произвеждаме, но и създаваме иновативни технологии. Тук, в сградата на Johnson Controls, се създават елементи от автомобилите на бъдещето, които ще се появят след 5 и 10 години. А прототипната платформа “е-такси” пък е модел за след 20 години. Компанията е пример за подражание. В софийския офис работят 550 души, от които 500 инженера. Като инженер и българин съм особено горд, че имаме възможност да създаваме върхови технологии. Днес видях, че сърцето на автомобила на френския президент Франсоа Оланд е създадено от българи тук, в тази сграда. Инженерите работят за топпроизводители като BMW, Mercedes, Volkswagen и много други. 
 
Важното е, че държавата винаги ще бъде готова да помага на клъстерите. Не да работи вместо тях, а да им осигури нужното, за да работят най-добре. Автомобилният клъстер е само на 3 месеца, но вече действа изключително добре. Нека издам, че следващата година ще направим първи копки на два нови завода за производство. У нас се създават автомобилни стъкла, системи за управление, седалки и други елементи от колите. 
 
На посещението ми в Бавария, Израел и предстоящото в Баден-Вюртенберг показахме, че имаме държавна политика към кластерите, което се приема изключително добре. Благодаря за поканата на Автомобилния Кластер България.”
 
Инж. Роман Василев, директор на центъра на Johnson Controls Electronics в София: „В Johnson Controls предизвикваме служителите си да бъдат иновативни и да прилагат таланта си и познанията си, защото качеството на нашите продукти е директно свързано с привличането и задържането на най-добрите таланти. Компанията празнува своята 10- годишнина в България през 2011 г. София е много важен център в глобалната мрежа на Johnson Controls. Понастоящем софийският клон е един от най-големите технологични центрове на компанията по света. Екипът в София е фокусиран върху разработването на иновативни решения за информация за водача, информационно-развлекателни системи и продукти за свързаност, HomeLink® устройства, компасни устройства и интериорна електроника. Подкрепяме всички основни автомобилни производители в разграничаването на техните превозни средства чрез нашите продукти, технологии и потенциалните възможности на перспективните технологии. С повече от 200 локации по света ние сме там, където клиентите ни искат да бъдем. Потребителите се наслаждават на комфорта и стила на нашите продукти, от най-малкия компонент до цялостния интериор, в повече от 200 милиона превозни средства.” 
 
Д-р Тил В. Трукенмюлер, председател на Аутомотив Клъстер България (АКБ): „Една от основните цели на Аутомотив Клъстър България е подкрепа за компаниите от автомобилния бранш със седалище или дъщерни дружества в България при установяване и по-нататъшно развитие на тяхното производство, развойна дейност, продажби или услуги в страната. AКБ е нова асоциация, основана през юли 2012 г., но нейните,  към момента 14 членове, дават работа на 5000 души в България и на около 250 000 в световен план. В допълнение, АКБ много се гордее с факта, че правителството на България подкрепя дейността на клъстера като един от своите високи приоритети. Аутомотив Клъстер България би желал да благодари на президента на Република България за посещението му в Johnson Controls и да подчертае още веднъж големия интерес на автомобилната индустрия към България. Продуктите и услугите, предоставяни от Johnson Controls,  са изключителен пример за това, какво е възможно да се разработва и произвежда в България. Други членове на AКБ като Grammer, Würth Elektronik, ixetic, Festo или IMI също потвърждават отличния пазарен потенциал и перспективите за реализация на автомобилния бизнес в България. Членът на AКБ Industrial Commerce определя новите цели и стандарти в областта на продажбите на автомобили с марките Hyundai и Infiniti в Европа. Софийският университет „Св. Климент Охридски” в тясно сътрудничество с члена на АКБ LeschkeDesign вече показа прототип на E-такси, спонсориран от Mercedes-Benz, Brabus и Балкан Стар.”
 
Проф. Харалд Лешке: „Представеният тук модел в мащаб 1:1 има за цел да покаже възможностите за развойна дейност в Техническия университет – София. „Е-taxi bg“ е новата разработка на университета, реализирана след станалия известен на обществеността проект Univers. Имаме амбицията и този проект да бъде разработен до етап движещ се прототип. Целта е да предложим ново комплексно решение за базирана върху два колесни моста платформа, даваща възможността да се произвеждат широка гама електроавтомобили. Идеята е върху тази платформа за градски условия да се проектира автомобил на модулен принцип като „е-такси“, но с възможността успоредно с това да се предложат и други модификации. 
 
В платформата ще бъдат интегрирани всички необходими технически компоненти като батерии, електродвигатели, включително вградени в колелата, управляваща техника и навигация и т. н. 
 
Поради факта, че платформата ще бъде съществената част от инвестицията за производство, следва нейната концепция да позволява гъвкаво производство на различни генерации коли. При закупуване това ще предостави и възможности за алтернативно финансиране, наемане или изплащане на колите. 
 
Върху тази скрита или видима платформа ще може да се разработят различни каросерийни варианти, евентуално комплексно предварително монтирани, с всички причастни компоненти от екстериора и интериора. Те могат да се произвеждат на един или различни като териториално наличие конвейери”.
 

Коментар