Гейм разработчик: Конзолите са обречени

Бен Казинс, известен разработчик на игри, направил кариера в Sony, EA и Lionhead, смята, че геймърските конзоли са обречени. Няколко са причините за това, като основната е, че създаването на игри за конзоли е твърде скъпо, смята Казинс, който в момента оглавява DeNA, мобилното подразделение на Scattered Entertainment.

Съвкупните загуби на подразделенията за конзоли на Microsoft и Sony от момента на разработката на устройства като Xbox 360 и PlayStation 3 възлизат на $8 млрд. Компаниите компенсират тези загуби с продажбата на игри, твърди Казинс пред GamesIndustry.biz.

В допълнение, той счита, че много геймъри мигрират към мобилните развлечения, където могат да играят евтино и дори безплатно на устройства, с които вече разполагат – смартфони и таблети.

С оттеглянето на тази значителна маса от геймъри, които по-рано са купували конзоли и игри за тях, създателите на подобни устройства не могат да получат достатъчно пари за разработка, маркетинг и производство на самите конзоли. В резултат на това, единствената конзола за запалените геймъри ще остане… персоналният компютър, прогнозира Казинс.

За щастие на геймърите, компютрите стават все по-привлекателни за игри, благодарение на поддръжката на контролери, инициативи като Steam Big Picture, онлайн дистрибуция, възможността за безплатни игри и др.

Коментар