Близо 60% от семействата в Европа предпочитат да пазаруват онлайн, избирайки най-добрите цени. Въпреки това, един от всеки пет души чувства дискомфорт, споделяйки финансова информация. MasterCard предлага практически насоки за безопасно пазаруване онлайн:
Преди да направите покупката
1. Търсете уебсайт адреси, които започват с https:// (“S” означава сигурност) и имат икона на катинар в долния десен ъгъл на лентата на браузъра. Това гарантира, че вашите лични данни се прехвърлят безопасно.
2. Бъдете интернационални. Започнете търсенето на международната интернет страница на компанията. От там следвайте дадените линкове към сайта, който те препоръчват за онлайн покупки в България.
3. Прочетете за политика на компанията, касаеща неприкосновеността на личния живот. Можете да намерите информация за усилията на компанията за защита на неприкосновеността на личните ви данни и нейните политики за събиране, използване и прехвърляне на лични данни към други организации.
4. Проверете за MasterCard SecureCode символ на сайта, като препоръка за сигурността на онлайн търговеца на дребно. MasterCard SecureCode е лична парола или код за онлайн плащания, които само вие като картодържател може да използвате и осигуряват допълнителна сигурност за вашите онлайн покупки.
5. Проверете юридическата идентичност на онлайн магазина. Това включва данни за контакт, идентификация от Търговската Камара, ДДС номер, начини на плащане и доставка, срокове и условия, период на размисъл и политика на връщане на стоката.
6. Бъдете разумни. Доверете се на семейството, приятелите и организациите за защита на потребителите за препоръки и мнения за онлайн търговците на дребно. Не купувайте скъпи продукти или услуги от търговци, които не познавате.
По време на покупката
7. От потребителите може да бъде поискана персонална и финансова информация, която са изисква за да се извърши транзакцията с кредитна карта. Това включва: бранда на картата, номера й, името на притежателя, валидност, секюрити код и адрес на доставка.
8. Плащайте с кредитна карта, за да постигнете максимална сигурност на покупката, но:
• никога не попълвайте онлайн ПИН кода на кредитната карта
• никога не попълвайте финансова или персонална информация при запитване по имейл. Компаниите за кредитни карти и банките никога няма да попитат за този тип информация по имейла.
След покупката
9. Съхранете записи на онлайн транзакциите. Това може да означава да направите печатно копие или дигитално копие на страницата с транзакцията и/или на страницата за потвърждение. Това е вашата фактура.
10. Проверявайте извлеченията от кредитната карта, за да гарантирате правилната обработка на онлайн транзакциите.
11. Онлайн покупките дават седем дни за време на размисъл, по време на които клиентите могат да върнат своите продукти без да посочват причина. При използване на кредитна карта MasterCard от вас се изисква да плащате след като получите извлечение от картата, което дава повече време за да се убедите, че сте доволни от покупките си.
12. Можете да си получите парите обратно, ако нещо се обърка с вашата онлайн покупка, чрез услугите за връщане на суми. Това включва случаи, при които не получавате вашата поръчка, когато ви таксуват за покупка, която не сте правили, или получите извлечение от фактура, съдържащо грешка. На потребителите винаги се препоръчва първо да се свържат с онлайн търговеца. Въпреки това, ако въпросът не може да бъде решен с търговеца, свържете се с издателя на картата, за да научите повече за опциите си.
13. Нулева отговорност: Вие се възползвате от нулева отговорност, веднага щом уведомите вашата банка за загуба или кражба на вашата кредитна карта. Преди уведомяването, вашата отговорност е ограничена до максимум 150 евро в зависимост от правилата на вашата банка.
Благодаря за информацията!