Компаниите губят данни най-често за клиентите

Каквито и да са причините за загуба на бизнес информация, тя засяга не само компаниите, но и нейните служители и дори нейните клиенти. Най-често се губи информация за клиентите, а също и финансови данни, като всяка от категориите е засегната в 36% от случаите, сочи глобално проучване на B2B International, проведено заедно с Лаборатория Касперски. Веднага след тях се нареждат данните за служителите, като те биват изгубени или откраднати в 31% от случаите.

Когато компаниите губят информация, най-често това са данни за клиентите им

Когато компаниите губят информация, най-често това са данни за клиентите им

Причините за изтичането на данни може да са както външни, така и вътрешни. 35% от ИТ специалистите потвърждават, че техните компании са загубили данни след заразяване със зловреден софтуер, като това е най-често срещаната външна заплаха. Следващите най-често срещани причини са атаките по електронна поща (21%) и чрез фишинг (17%).

Що се отнася до вътрешните заплахи, загубата на важни данни често е следствие от уязвимостта на фирмения софтуер (25%), от която се възползват кибер престъпниците, за да заразят компютрите на своите жертви.

Висок процент от изтичането на данни се извършва през мобилните устройства: 23% от интервюираните посочват загуба на данни, а 15% – кражбата на мобилно устройство като причина за посегателство върху данни. В 13% от случаите важна информация попада в чужди ръце поради небрежност, например като се изпращат съобщения на погрешен адрес на електронна поща.

„Спектърът на кибер заплахите, водещи до загуба на данни, демонстрира колко важно за всяка компания е установяването на защита на много равнища. Ефективното решение за корпоративна сигурност трябва да защитава както от външни, така и от вътрешни заплахи, като се използват правилните инструменти за целта: технологии за борба със зловредния софтуер, политики за корпоративна сигурност, методи за предотвратяване на изтичането на данни, инструменти за контрол и много други характеристики”, коментира Пьотр Меркулов, главен продуктов директор в Лаборатория Касперски, допълвайки, че тези мерки са налични в бизнес решенията на компанията.

Проучването обхваща 3 300 ИТ специалисти от 22 държави по света. Сред участниците в него са представители на бизнеса от всякакъв калибър: малки, средни и големи предприятия.

Коментар