Google разработва услуга, конкурентна на Amazon Prime, която позволява на потребителите да се абонират за безплатна доставка на стоки от различни магазини. Проектът Google Shopping Express е поверен на Том Фолоус – мениджър, който ръководи няколко други услуги за електронна търговия на интернет компанията, съобщи TechCrunch.com.
Очаква се новата услуга да бъде представена по-късно тази година на конференцията за разработчици Google I/O. Засега не е известно на кои пазари ще се предлага Google Shopping Express.
По непотвърдена официално информация, абонаментът за услугата на Google ще бъде с 10-15 долара по-евтин от Amazon Prime, която струва 69 или 64 долара на година и осигурява доставка на стоки в рамките на деня от магазини като Target, Walmart, Walgreens и Safeway.
С пускане на Google Shopping Express лидерът в интернет търсенето ще се опита да капитализира скорошното поглъщане на BufferBox и Channel Intelligence и да засили позициите си на „онлайн-към-офлайн” ритейл пазара. Компанията ще използва BufferBox за доставка на стоките, а платформата на Channel Intelligence ще координира продажбите и доставките.