
Японските аварийни служби планират да използват система, която подава сигнали чрез социалната мрежа Twitter. Предстоят тестове на новата технология в Агенцията за пожарна безопасност и извънредни ситуации.
Експертите моделират ситуацията, която възниква след земетресението и последвалото го цунами в североизточната част на страната преди две години. Тогава телефонните услуги в засегнатите райони излязоха от строя и хората не можеха да потърсят помощ.
Ето защо се предвижда разработка на система за приемане на обаждания от социални мрежи, която е по-опростена и разбираема и позволява получаване на допълнителна информация от рода на адреси и здравословно състояние. Работи се също по технология за предотвратяване на лъжовни обаждания, съобщи theregister.co.uk.
За да извикат спасители чрез Twitter, хората ще се нуждаят от връзка с интернет, която не винаги е налична в условията на природно бедствие. Решение на този проблем ще осигури телеком операторът Softbank, който вече тества базова станция във въздушен балон, която може да възстанови връзката със засегнатите райони.
[related-posts]
Потенциалът на Twitter за подобряване на обществените дейности е огромен. Така например, микроблогърската мрежа може да се окаже по-ефективно средство за ранно предупреждение за земетресения, отколкото традиционните сеизмологични уреди, установиха неотдавна експерти от Геологичната служба на САЩ, изследвайки земетресението във Филипините.
Twitter може също така с голяма точност да предскаже кога даден човек е болен от грип, твърдят учени от университета Рочестър, САЩ. Те са разработили система, която анализира потребителските съобщения и дава прогноза за заболяване на конкретен блогър.

1 коментар
сещам се аз The IT Crowd 🙂