Делът на Lotus решенията за „социален” бизнес е нараснал с 9% през четвъртото тримесечие на 2012 година, обяви Робърт Блатник, мениджър продажби софтуер в IBM Централна и Източна Европа, по време на днешния форум IBM Connect Sofia, организиран от IBS България.
За трета поредна година IBM е номер едно доставчик на решения за ”социален” бизнес, по данни на IDC. CEO-тата разбират, че трябва да използват по-ефективно човешкия капитал, защото именно той прави разликата и създава конкурентно предимство, подчерта Блатник.
Човешкият капитал е водещ. Ако загубиш важен човек, разходите за намиране на негов заместник могат да достигнат два пъти годишната заплата, каза той, базирайки се на данни от проучвания.
IBM вижда социалният бизнес като възможност за създаване на по-интелигентна работна среда вътре в компаниите, от една страна, и повишаване на лоялността на нейните клиенти, от друга.
Решенията IBM Collaboration Solutions се ползват от над 60% от компаниите в престижния списък Fortunе 100. Наред с технологичната платформа, IBM чрез своята екосистема от сертифицирани специалисти и партньори предлага услуги по консултиране и адаптиране за клиентите, които внедряват подобни решения.
Някои от големите клиенти на Microsoft, която е лидер в класическите месиджинг приложения със своите продукти Exchange и Outlook, са минали на платформата Lotus Domino, заяви Блатник. Той наблегна на факта, че Domino е не просто месиджинг решение, а социална бизнес платформа за развитие, която включва и месиджинг наред с много други възможности.
Domino дава на клиентите интегрирана и сигурна среда с достъп до други приложения, мобилност, колаборация между различни групи, разположени на различни места, и много други възможности. Платформата поддържа повечето отворени стандарти.
Новата версия Notes and Domino 9.0 Social Edition, очаквана през март, е тотално променена и лесна за използване. На потребителя не се налага да напускане своята имейл среда, тъй като може да прави всичко от нея, вкл. да работи с останалите бизнес приложения, да сътрудничи и следи социалната активност на хората, които го интересуват.
Новите акценти в платформата за социален бизнес на IBM са мобилност навсякъде, поддържане на отворени стандарти, браузърно решение за имейл (iNotes), както и решение за десктоп HD видео.