Microsoft преговаря с Ericsson за продажба на подразделението си за разработка на софтуер за IP телевизия. Очаква се сделката да бъде обявена в близките няколко седмици, съобщи Блумбърг.
Продуктите на Microsoft IPTV са предназначени за големи доставчици на услуги като мобилна телевизия, телевизия по поискване и класическа интернет телевизия. Водещият оператор в САЩ, AT&T, използва решенията на Microsoft за своята комплексна услуга Verse с над 4,5 милиона абонати към края на 2012 г.
Покупката на IPTV бизнеса на Microsoft ще позволи на Ericsson да се позиционира по-добре на пазара за софтуер и услуги в телеком сектора. Напоследък Ericsson отделя особено внимание на телефонните оператори, които продължават да отнемат ТВ абонати от доставчиците на кабелна телевизия.
Един от ключовите продукти на подразделението Microsoft IPTV е платформата за домашна цифрова телевизия Mediaroom. Тя е достъпна практически на всякакви мобилни устройства – с Android, iOS и Windows Phone.
Продажбата на IPTV бизнеса е стратегически ход за Microsoft, смята главният анализатор на nScreenMedia Колин Диксън. Софтуерният гигант планира да се съсредоточи върху доставката на телевизионно съдържание за геймърските конзоли Xbox. Различни развлекателни услуги са внедрени отдавна в конзолата, благодарение на сътрудничество с големи медийни компании като Viacom и Walt Disney.
Анализаторската компания Digital TV Research прогнозира, че към 2017 г. броят на абонатите на IP телевизия ще достигне 165 милиона души по целия свят.