Apple печели корпоративната битка

Apple е компанията, която извлича най-голяма полза от тенденцията BYOD

Apple е компанията, която извлича най-голяма полза от тенденцията BYOD

През 90-те години на миналия век Mac компютрите на Apple не успяха да спрат Windows PC-тата. За компания, която претендира, че е изобретила персоналния компютър с Apple II, пазарният дял на Mac остана твърде малък. Дори първите корпорации, които възприеха Mac в своя бизнес, като BP например, преминаха по-късно към Windows.

Но iPhone и по-специално iPad промениха ситуацията на пазара. Устройствата на Apple вече са нещо обичайно в компаниите. По данни на Citrix за миналата година, 58% от корпоративните мобилни устройства са работили под управление на iOS – мобилната платформа на Apple.

Изследване на HIS iSupply показва, че iPad продължава да води на пазара за таблети, независимо от нарастващата популярност на Android устройствата. Делът на Microsoft при смартфоните и таблетите остава малък, далеч зад постижението на конвенционалния Windows.

Apple печели от тенденцията BYOD (вземи своето собствено устройство). Имайки избор и бюджет, деловите потребители предпочитат Apple. Това се потвърждава и от данните на анализаторските компании – леките ноутбуци MacBook Air са най-продаваните компютри на Apple.

Потребителите ползват Mac лаптопи за работа, независимо дали тези компютри имат най-подходящите бизнес характеристики. Всъщност това съображение губи смисъл, тъй като Windows може да върви и на Mac, а освен това се наблюдава преход към уеб-базирани и облачни корпоративни приложения. В допълнение, Apple открай време набляга на лекотата на работа с нейните компютри.

Някои потребители считат Windows 8, въпреки всичките й корпоративни функции, за по-неудобна от предишните версии на Windows или от Mac OS. Интересно е да се види, че когато хората харчат собствените си пари, те са щастливи да плащат повече за Mac.

Изглежда, също така, че стратегията на Apple да направи Mac по-близка до iOS, отколкото до платформа за РС таблет, е правилна. Повечето потребители консумират по-голям обем информация, отколкото генерират през работния си ден, дори и при някои сложни творчески занимания. Неслучайно Adobe пусна версия на Photoshop за iPad, а видео приложението iMovie на Apple показва какво може да бъде направено на таблет.

Разбира се, остава нуждата от мощни настолни компютри за някои приложения, които не могат да се изпълняват удобно на лаптоп, още по-малко на таблет. Но само преди няколко години беше изключително трудно да се убедят ИТ отделите да поддържат устройствата на Apple. Днес това вече не е така.

Коментари по темата: „Apple печели корпоративната битка”

добавете коментар...

  1. :)

    Мааалииии, как си ми докарал подчерка, все едно от моята клавиатура си написал името/прякора. Впечатлен съм, направо се чудя как ти се е получило (c:

  2. :)

    iHappy,
    i Zombi fen

Коментар