Отскоро в българското интернет пространство работи електронният мол Directno.com. Идеята на сайта е да обедини много търговци на едно място, като им позволява да стартират с нулев бюджет, а плащането на такси започва едва когато са налице продажби, поясниха създателите на онлайн магазина.
„Фирмите в Directno.com са проверени и наистина са фирми, а не физически лица”, уточни управителят на мола Борислав Марков. Регистрираните търговци продават своите стоки на дребно и едро директно на крайни клиенти.
Отчитайки, че за повечето фирми изработката на онлайн магазин и поддръжката му са предизвикателство, молът предоставя на търговците възможност да изградят собствен безплатен електронен магазин. Няма такса за активация на модула, нито периодични или скрити такси и комисионни. Клиентът плаща само 2% от сумата на всяка поръчка (без цената за доставка), но минимум 0,40 лв. Срещу това получава интернет магазин със собствен URL (directno.com/potrebitelsko_ime), неограничено място за стоки, автоматично известяване при поръчка чрез SMS и имейл, възможности за продажби на промоция, интеграция със SummerCart и OsCommerce и др.
Directno.com не участва в реалните сделки между продавачи и купувачи, а само предоставя платформа за осъществяването им и определя правилата за търговия. Сайтът предоставя също механизъм за изчисление на сумата за доставка с куриер, без да извършва самата доставка на поръчаните стоки.
Молът е отворен за поръчки 24 часа в денонощието, вкл. в почивните и празничните дни. От неговите услуги могат да се възползват само регистрирани потребители.
„Преди да си поръчатe нещо от мола, е добре да направите детайлен преглед на желаната стока, както и на профила на свързания търговец, вкл. оценките и мненията за него от други клиенти”, съветват от Directno.com, собственост на компанията „Дот Ера” ООД.
Изложените от търговците стоки могат да имат 3 цени: нормална, цена на едро и промоционална цена. При поръчка системата сама определя цената на стоката, в зависимост от поръчаните бройки и действащите промоции.
За момента единственият начин на плащане от страна на купувача е в брой, при получаване на стоката от куриера, или т.нар. наложен платеж. Ако дадена поръчка подлежи на безплатна доставка, търговецът и клиентът могат да договорят и друг начин на заплащане, напр. банков превод, става ясно от условията, публикувани на сайта.
Как работи Directno.com? При поръчка от потребител, търговецът веднага получава известяващ имейл. В зависимост от това дали може да изпълни поръчката, търговецът я отказва или приема. Ако е приел поръчката, търговецът посочва начинът за доставка, подготвя пратката и заявява куриер (в случай, че не е решил да я достави сам).
След предаване на пратката на куриер, търговецът отбелязва това действие в системата, като добавя и номера на товарителница, необходим за проследяване на пратката. Куриерът доставя стоката и предава получените пари (захранва банковата сметка) на търговеца, който от своя страна променя статуса на поръчката в системата на „доставена”.
За всеки етап от обработването на поръчката, клиентите са уведомявани от системата по имейл или телефон.
През Directno.com могат да се търгуват широк спектър от продукти. В мола са обособени категории електроника и хай-тек, електроуреди, компютри, оборудване и инструменти, автомобили и мотоциклети, дом и градина, бебе и малко дете, офис продукти, книги и др.
Началната страница на магазина има опростен дизайн, с три основни акцента – VIP/Нови продукти, Промоции и Най-търсени. Досега в мола са регистрирани 114 търговеца, а предлаганите стоки са близо 20 000.
Хубав сайт, има олекотен дизайн и е много прегледен. Успех на директно.ком!
О не, поредния бозав сайт в родното интернет пространство! В Българския интернет има един куп излишни сайтове, които не носят никакви ползи за потребителите. Освен това у нас Интернет не е навлязъл достатъчно и няма нужда за повече от 1 сайт за обяви.
Поправете под снимката уеб адреса – грешен е
Това новина ли е? По скоро ревю/реклама.
До редакторите – моля поставяйте статиите в техните си секции.
Много добра идея, която подава ръка на малки търговци без особен бюджет за собствен магазин. Браво Боби!