Най-накрая желаното устройство iPhone беше пуснато в магазините на Apple и нейния партньор – оператора AT&T. На повечето места потребителите изкупиха още в неделя следобяд първите бройки от мултимедийния телефон. Днес се очаква ново зареждане на магазините.
Тази малка пауза може да даде възможност на двете компании да се справят с проблемите, които имат някои потребители при активиране на устройствата. С пускането на новия хендсет, от Apple и AT&T лансираха и нова схема за активиране.
По принцип, активирането на нов клетъчен телефон означава загуба на един час или повече в опити в магазините с безжична връзка, където някой служител пробва да свърши работата. Имайки предвид обаче големите опашки, които се очакваха с пускането на устройството, Apple измисли начин как да съкрати времето за включване. Това вече е възможно чрез услугата iTunes, която се свързва с активиращия процес на AT&T, така че потребителите да могат да си включат новия телефон сами вкъщи.
В събота и неделя обаче са били докладвани някои проблеми със системата, а броят на разочарованите потребители, неможещи да си активират устройството, нараствал. На моменти системата просто изглеждала претоварена от големия обем на опити за активиране, съобщи CNET.
Оказва се, че потребителите, които са станали нови абонати на AT&T и получават нови номера, имат по-малко трудности в активирането, отколкото вече съществуващите абонати на телекомуникационната компания.
Активирането се очаквало да бъде елементарно: свързване на iPhone с Mac PC или компютър с инсталирана най-новата версия на iTune, след което софтуерът автоматично да преведе потребителя през целия процес. И след въвеждането на номер на кредитна карта и избиране на ценови план, системата би трябвало да изпрати имейл на потребителя, с който да потвърди активирането на устройството.
Чакането на този имейл обаче се оказало твърде неприятно изживяване за някои клиенти.
Други потребители на iPhone са докладвали за проблеми със SIM картата в телефона. Тя пази информация, която е уникална за сметката на мобилния абонат и позволява на потребителите лесно да си сменят телефонните апарати, като в същото време си запазват старите номера. iPhone е изключение, тъй като неговата SIM карта работи само с устройствата iPhone.
При някои клиенти се оказало, че системата за активиране не могла да разпознае картата. Това водело до подминаване на защитата за активиране и направо до синхронизиране на музиката, филмите и конктактите.
Като цяло обаче най-разпространеният проблем се оказва, че е самото активиране на устройството.