Екшънът на социалните мрежи се случва извън Европа и САЩ

Макар и да изглежда, че социалните мрежови сайтове като MySpace и Facebook жънат успехи в САЩ, то истинският екшън се случва в други страни. В Южна Корея повече от половината Интернет потребители са осъществявали достъп до социален сайт през последния месец.
За разлика от корейците, американските потребители дори не са близо до техните резултати. Напротив, едно ново проучване поставя САЩ на пето място по този показател.
Компанията Ipsos Insight наскоро публикува ново проучване, озаглавено „Face the Web 2006”, данни от което са изнесени в arstechnica.com. В него анализаторите разкриват по колко процента от Интернет потребителите в различни страни посещават социални мрежови сайтове. Безспорният лидер в класацията е Южна Корея, а след нея в топ пет се нареждат Бразилия, Китай, Мексико и САЩ.
В Южна Корея само услугата Cyworld вече има 18 милиона акаунта, което е достатъчно, за да покрие 30% от общото население на страната.
Социалните сайтове са малко обсебващи, тъй като потребителите постоянно се връщат на тях, за да проверяват и управляват контактите със своите приятели и да установяват нови запознанства. Според данните на Ipsos, над две трети от всички потребители на социални мрежи са влизали в такива сайтове за 30-дневния период, който обхваща проучването.
Анализаторите проследяват ефекта на социалните мрежи върху другите онлайн и офлайн поведенчески забавления, които също се състезават за дял от свободното време на потребителя. Според проучването, вече се наблюдава намаляване на други онлайн активности на някои пазари.
По всички личи, че социалните мрежи няма скоро да изчезнат, но на развит пазар като американския, например, е останало още съвсем малко място за растеж. За последния месец само 24% от обикновените Интернет потребители в САЩ са посетили социален мрежов сайт, докато в Южна Корея този процент е 55%. В индустриализираните европейски страни процентът е още по-малък, отколкото в Щатите.

Коментар