Microsoft е принудена да свали цените на операционната система за таблети Windows RT. По този начин компанията ще се опита да стимулира производителите на устройства да възприемат новата платформа за сметка на Android.
В момента делът на Windows RT на мобилния пазар е само 1%, в сравнение с 40% за епълската iOS. Като цяло, пазарът се оценява на 64 милиарда долара, по данни на IDC. Очаква се с намаляването на цените Mirosoft да увеличи дела си.
Windows RT дебютира на миналогодишното изложение Computex в Тайван. Японската компания Toshiba показа прототип на устройство с новата ОС, но по-късно отложи плановете си за използване на системата в своите продукти. Същото направиха и други производители като HTC, който се отдръпна заради високата цена на платформата.
В момента единственият таблет със стандартни размери под управление на Windows RT е Surface, произвеждан от самата Microsoft. Компанията се опитва да промени радикално ситуацията, като освен намаляване на цената, ще направи и съществени подобрения в системата. В частност, Microsoft разработва допълнителни функции за популяризиране на пощенския клиент Outlook. В допълнение, компанията ще обучи ритейлърите как по-добре да продават нейните продукти.
Подобна тактика вече дава резултат. Dell заяви желание да инсталира Windows RT на своите таблети XPS 10 още през тази година. Acer планира да пусне първия си таблет с Windows RT, а Toshiba обещава да следи изкъсо ситуацията.