CBN: Пазарът на BI у нас изживява добри времена

Софтуерът за бизнес анализ на SAP е сред най-често внедряваните у нас

Софтуерът за бизнес анализ на SAP е сред най-често внедряваните у нас

Пазарът на решения за бизнес анализ (BI), едни от най-важните за конкурентоспособността както на българската икономика, така и на държавната и общинска администрации, изживява сравнително добри времена през последните 2 години.

Въпреки видимо слабия маркетинг и неясните послания, успешни BI проекти са внедрени в компании от 30 вертикални индустриални сегменти, базирани в 17 града в България, показват резултатите от ежегодно национално проучване на агенция CBN Pannoff, Stoytcheff & Co.

В началото на настоящата година общо 21 международни и български доставчици са предлагали BI решения на пазара в страната. 44 са интеграторите, които внедряват решенията при крайни клиенти. Очаквано, най-много са интеграторите на решения от двете най-големи световни имена в BI бизнеса – SAP и Orаcle, коментира CBN.

Въпреки сравнително големия брой доставчици, за свои BI проекти през периода 2001-2013 са успели да намерят клиенти едва 13 от тях. Пазарът на BI решения е сравнително концентриран, като топ 3 от доставчиците държат около 70% от инсталациите в страната.

Водещата индустрия по брой клиенти на BI решения държи 27% от всички инсталации.

Изследването на CBN показва, че през 2012 се е очертала важна разлика в политиката и подхода на BI интеграторите към пазара – компаниите, предлагащи международни ERP решения и българските доставчици. Проучването установява също, че от всички 148 договора по ОПК за закупуване на бизнес софтуер само един е директно за BI.

Коментар