Adobe жъне успехи с Creative Cloud

Облачната платформа Creative Cloud вече носи успех на Adobe

Облачната платформа Creative Cloud вече носи успех на Adobe

Разработчикът на графичен софтуер Adobe отчете по-добри от очакваните резултати през второто тримесечие на финансовата година. Това се дължи основно на облачния пакет Creative Cloud, обяви компанията.

В периода март-май печалбата на акция на Adobe възлиза на 15 цента. Приходите на компанията са достигнали 1,01 млрд. долара, което е спад от 10% спрямо същия период на миналата година. Чистата печалба на Adobe за тримесечието е 76,5 млн. долара, или с 66% по-малко на годишна база.

По-високите от очакваните резултати идват от успеха на облачната платформа Creative Cloud, която замени самостоятелните решения в кутии Creative Suite, както и на проекта Adobe Marketing Cloud. Последният представлява инструмент за уеб анализ и оптимизация на съдържание и позволява на компаниите да взимат обосновани решения и да реализират успешни маркетингови кампании.

Adobe Marketing Cloud носи приходи в размер на 229,6 млн. долара за компанията. Броят на платените абонаменти за облачната услуга Creative Cloud (онлайн версии на Photoshop, Illustrator и Dreamweaver) е нараснал от 479 хиляди през първото финансово тримесечие до 700 хиляди през втората четвърт на годината.

Темповете на ръст на аудиторията на Creative Cloud е по-висок от очаквания, коментира пред Блумбърг анализатор от Pacific Crest Securities. Прогнозата е, че броят на абонатите на услугата ще достигне 1,25 млн. към края на финансовата година, която приключва през ноември.

Adobe се надява да приключи третото финансово тримесечие с приходи в рамките на 975 милиона – 1,03 милиарда долара и печалба на акция от 29-35 цента. След публикуване на финансовите резултати за второто тримесечие, акциите на компанията поскъпнаха с 5,2% до 43,36 долара за брой. От началото на годината ценните книжа на Adobe увеличиха стойността си с 15%.

Коментар