Откриха най-голямата планета извън Слънчевата система

Международен екип от астрономи наскоро откри най-голямата планета, която се движи в орбита на звезда извън нашата Слънчева система.

Учените за първи път са забелязали голямата планета през 2006 година, но са изчакали за потвърждение от няколко университета, преди да обявят откритието си, писа dailytech.com.

В момента планетата обикаля около звезда в съзвездието Херкулес, което се намира на около 1400 светлинни години от Земята. Астрономите са използвали три телескопа – два в щата Аризона и един на Канарските острови, за да направят откритието.

Планетата е кръстена TrES-4 и основно е съставена от водород. Тя е по-голяма със 75% от Юпитер, най-голямата планета в Слънчевата ни система. Температурата на TrES-4 е около 2300 градуса по Фаренхайт, от което следва, че е малко вероятно там да съществува каквато и да било форма на живот.

Новооткритата планета прави пълно завъртане около своята звезда за по-малко от 4 дни. Това означава, че една стандартна седмица на Земята е равна на почти две години на TrES-4.

Планетата е много светла, което кара учените да вярват, че е възможно на нея да има вода. Плътността е около 0.2 грама на кубичен сантиметър, или малко по-плътно от коркова тапа за вино.

Българинът Георги Мандушев, водещият автор в статията за TrES-4 в Astrophysics Journal, и член на екипа, казва, че планетата е много загадъчна, поради големината си и ниската си плътност.