45% от европейците искат по-бърз интернет

Когато избират, днешните потребители следят едновременно скоростта на връзката и цената на услугата, заяви Нели Крус

Когато избират, днешните потребители следят едновременно скоростта на връзката и цената на услугата, заяви Нели Крус

Почти половината (45%) от европейските домакинства ще актуализират своя абонамент за интернет или ще сменят доставчика, за да получат по-висока скорост, сочи проучване, публикувано от Европейската комисия.

Този процент в полза на скоростта стопи предимството на цената, като основен фактор при избора на интернет абонамент.

„За потребителите е все по-важно техният интернет да е със скорост, която да им позволява да гледат видео, например. А за тези, които работят от дома си, скоростта е също така въпрос на конкурентоспособност. Когато избират, днешните потребители следят едновременно скоростта на връзката и цената на услугата”, коментира заместник-председателят на Европейската комисия Нели Крус.

Над половината (54%) от домакинствата ограничават своите национални и международни разговори по мобилен телефон от загриженост за разходите. „Не е приемливо половината от населението да ограничава своите разговори заради разходите и не е приемливо, че отсъствието на взаимосвързан единен пазар способства за тези ограничения”, заяви по този повод Нели Крус.

Проучване от 2013 г. обаче показа намаляване с 11% (от 60% на 49%) на лицата, загрижени за цените на обажданията до мрежи извън техните държави. Това е знак, че усилията на Комисията за намаляване на цените за терминиране в мобилни мрежи оказват положително въздействие върху потребителите.

Около 40% от анкетираните са срещнали затруднения в опитите си да ползват съдържание или услуги онлайн, поради недостатъчна скорост на връзката или капацитет за теглене.

На 20% от участвалите в проучването се е наложила да рестартират някои приложения на мобилните си телефони, поради ниска скорост. Най-често това се е случвало при визуализиране на видеоклипове (42%), при слушане на музика (22%), при изтегляне на безплатни видеоматериали (22%), при гледане на прояви на живо (20%) или при игра на онлайн игри (19%).

Понякога качеството на звука не е било на ниво. Едва 38% са заявили, че качеството на звука е било много добро на техните мобилни телефони. По този показател резултатите за стационарните телефони и телефонията през интернет са съответно 49% и 25%.

34% от възрастните използват услуги за интернет телефония (VoIP), спрямо 27% през 2012 г. 44% от домакинствата пък имат поне един мобилен абонамент за интернет (спрямо 30% през 2012 г.).

45% от домакинствата закупуват пакетни съобщителни услуги (например комбинация от телевизия, широколентов интернет, телефон, мобилни услуги) от един и същ доставчик (45%). От тях 40% са разглеждали възможността да сменят своя доставчик на пакетни услуги, но 29% от запитаните смятат, че не е лесно да бъдат сравнени условията на пакетните услуги.

Коментар