ЕК ще насърчава „електронните умения”

Скорошни доклади и проучвания показват, че Европа може да се сблъска със сериозни пропуски и несъответствия в сферата на „електронните умения” (e-skills) през идните години, писа порталът www.evropa.bg. В същото време електронните умения стават важни за насърчаване на иновациите, продуктивността и заетостта, както и за посрещането на глобалните предизвикателства.
За да преодолее несъответствията, Европейската комисия предлага дългосрочна програма в сферата на електронните умения, както и набор от насоки на действие на ниво ЕС, след интензивни консултации с експертни групи и заинтересовани участници.
„Достъпността на електронните умения e ключово условие за успешните иновации и за конкурентността на европейските предприятия. Ние не можем да си позволим отлагането и ще успеем, само ако всички партньори обединят усилията си”, каза заместник-председателят на Европейската комисия Гюнтер Ферхойген, комисар по предприятията и промишлеността.
Само 10 процента от европейското население участват в доживотното обучение, посочва Ян Фигел, комисар по образованието, обучението, културата и младежта.  
Информационните и комуникационните технологии имат потенциала да направят достъпни за всички иновациите и доживотното обучение. Трябва да гарантираме, че това ще стане реалност. Общество за обучение на всички е най-валидната гаранция против социалната изолация”, допълва Фигел.
Недостигът на квалифицирани специалисти в областта на информационните и комуникационни технологии забавят въвеждането на нови приложения в икономиката и отклоняват милиарди евро инвестиции в динамично появяващите се икономики – област, в която всяка година се квалифицират нови инженери.
Дигиталната неподготвеност, която все още е 40%, също е постоянна характеристика на дигиталното разделение в Европа, казва Вивиан Рединг, комисар по информационното общество и медиите.
“Ние не можем да си позволим да загубим таланта на милиони европейци, просто като ги оставим вън от информационното общество. Държавите-членки и индустрията трябва да се ангажират със сериозна стратегия за електронни умения”, допълва Рединг.

Коментар