Съвременната геймърска индустрия се намира в преходен период, подобно на холивудската киноиндустрия от началото на 20-те години на миналия век.
Предстоят значителни промени, преди навлизане в епохата на разцвет, заяви в интервю за Gamespot.com Денис Дяк, основател и бивш президент на студиото Silicon Knights, по повод мащабния проект за ААА стандарт.
Нещата в индустрията на ААА игрите не вървят добре, смята Дяк. „Тя може да се сравни със златния век на холивудското кино, когато бяха създадени филми като Клеопатра и Бен-Хур. Големите киностудии имаха по няколко хиляди специалисти, които произвеждаха потресаващи картини. С удоволствие ги гледам и сега. Но в един момент дейците в индустрията спряха и се замислиха – да продължат ли да снимат такива филми, ако те не носят достатъчно печалби?”.
Дяк прогнозира, че, подобно на големите холивудски студии, гигантите в геймърската индустрия от рода на Activision Blizzard и Electronic Arts няма да изчезнат, а напротив – ще укрепят позициите си. Те обаче ще трябва да преразгледат бизнес стратегиите си и да сменят организационната си структура, като използват опита на водещите холивудски студии, смята специалистът.
След краха на централизираната студийна система в киноиндустрията на САЩ започнаха да се появяват малки студии от рода на DreamWorks и New Line Cinema, които си сътрудничеха с влиятелни компании като Columbia Pictures и Warner Bros. Дяк счита, че подобна схема, приложена към геймърската индустрия, може да изведе ААА игрите на ново ниво.
В момента Дяк оглавява независимото студио Precursor Games. Основаната от него компания Silicon Knights изпадна в тежко финансово състояние след загуба на делото срещу Epic Games. Новото предизвикателство на Дяк, компанията Precursor Games, събира средства за разработка на приключенската игра Shadow of Eternals, която ще наследи Eternal Darkness – една от най-добрите творби на Silicon Knights.