Геймърската индустрия навлезе в „година на затварянията”

Съкращенията в индустрията на игрите продължават с нова сила през 2024 г.
(снимка: CC0 Public Domain)

Изминалата година ще се запомни от геймърите не само с изобилието от висококачествени игри, но и с масовите съкращения в големи и не толкова големи компании за игри. 2024 година едва започна, но ситуацията със съкращенията рязко се влоши.

Само през първите 25 дни на януари 2024 г. най-малко 5600 души вече са загубили работата си в игралната индустрия, по данни на портала Game Industry Layoffs. За сравнение, през всичките 12 месеца на 2023 г. са регистрирани 10 500 съкращения сред компаниите за игри. Така през новата година вече са направени повече от половината (53%) от съкращенията, регистрирани през миналата.

Списъкът на съкращенията в игралната индустрия включва както големи вълни – в Microsoft (1900), Unity (1800), Riot Games (530) и Twitch (500) – така и малки (до 100 служители). Според Game Industry Layoffs, уволнения през 2024 г. вече са настъпили в 24 компании, но в някои мащабът им не може да бъде оценен – например, в Piranha Bytes.

В допълнение, списъкът на уволненията в индустрията на игрите не е изчерпателен. Той все още не включва полската Reikon Games, известна с екшън играта Ruiner. Според Kotaku, студиото е съкратило 80% от персонала си (60 до 70 души).

По-рано ръководители на издателства на игри, студиа за разработка и инвестиционни компании признаха в интервю за GamesIndustry.biz, че са се подготвили за „две години болка” и нарекоха 2024 г. „годината на затварянията”.

Коментар