Мащабна координирана кампания по разпространението на троянеца Pushdo е проведена през втората половина на септември. За това съобщава антивирусната компания Sophos в своя доклад за десетте най-разпространени вредоносни програми през месеца.
Pushdo, който събира информация от заразените компютри, се влага в електронните писма. Троянецът се представя в съобщенията като фотография на разголени холивудски звезди.
Делът на Pushdo сред вложените зловредни програми е нараснал до 80% в продължение на едно денонощие от последната седмица на септември.
На първо място за целия септември най-разпространената вредоносна програма е била W32/Netsky с 29,9%, следвана от Troj/Pushdo (27,4%) и Mytob (9,2%). Делът на писмата с вложен зловреден код е нараснал от 1 на 1000 през август до 1 на 888 през септември, сочи докладът на Sophos.