Intel няма продукт, който да се мери с Barcelona, заявиха от AMD

В момента Intel няма продукт, който да може да се сравнява с процесора Barcelona, заяви на дискусия с журналисти Пиер Брансуик, вицепрезидент по продажби и маркетинг в AMD, отговарящ за региона Централна и Източна Европа, Русия, бившите съветски републики и Турция.
Това, което е характерно за пуснатия преди няколко седмици на пазара четириядрен чип, е, че при него всяко ядро, всеки гейт и порт разполагат със собствено електрическо захранване, което прави процесора много ефективен. Освен това чипът е оптимизиран и за виртуализация, уточни най-важният човек за европейския регион в AMD, чиито продукти се дистрибутират у нас от ISA Hardware.
Barcelona е процесор за сървъри, в който всички четири ядра се намират на един силициев кристал, за разлика от сегашните четириядрени чипове на Intel, които комбинират два двуядрени.
Процесорът на AMD съвсем не е пуснат със закъснение, както се твърдеше досега, допълни Брансуик. Чипът дори е можело да излезе на пазара и по-късно, тъй като все още операционните системи не са оптимизирани да работят с него, което означава, че не могат да се възползват от неговата производителност. Оптимизиран е само софтуерът за сървъри, но не и десктоп системите, вкл. и Windows Vista.
По същата причина Брансуик смята, че AMD ще пусне четириядрения десктоп процесор Phenom масово на пазара през първото тримесечие на следващата фискална година, вместо през ноември.
Междувременно AMD планира да произвежда и триядрени процесори. Според Брансуик, причината за това решение е много проста, предвид структурата на пазара, който може да се раздели на три категории потребители.
В най-ниската са тези, които нямат нужда от мощен процесор и се задоволяват с едноядрени чипове. Тази група използва своите десктопи за писане на документи и други подобни елементарни задачи.
В средната категория са потребители, които работят с данни и се нуждаят от по-голяма производителност. В момента те използват двуядрени процесори.
И третата група потребители са тези, които създават съдържание. Те имат нужда от голяма производителност и затова използват четириядрените процесори.
Според AMD, най-късно през 2008 година едноядрените процесори ще са в залеза на живота си. Тяхното място ще заемат двуядрените чипове. Когато това стане, ще се получи дупка между двуядрените и четириядрените процесори.
За потребителите от средната група четириядрените ще са прекалено скъпи и с ненужно голяма производителност за работа с данни. За да запълни тази празнина, AMD ще пусне триядрени чипове, които ще са предназначени за средната група потребители, обясни Брансуик.
Наскоро Intel предизвика AMD с изявление, че 4-ядрените процесори на компанията по 65-нанометров процес са неефективни от гледна точка на производството, тъй като бракът е много голям. И, че именно затова Intel не произвежда истински 4-ядрени чипове по тази технология, а комбинира два двуядрени. Компанията готви за пазара четириядрен процесор по 45-нанометрова технология.
Идеята на AMD за триядрени процесори ще реши проблема с брака, тъй като повечето дефекти при производството се откриват в едно от четирите ядра. Икономията при изключването му е очевидна.
През второто тримесечие на годината AMD е успяла да си върне целия изгубен дял от Q1, но без да реализира печалба, заяви още Брансуик. Производителят на чипове е успял да направи това, създавайки много нови партньорства, като през настоящото трето тримесечие компанията ще се опита да увеличи дела си на световния пазар, реализирайки и печалба.
На пазара за графични чипове, решенията на Nvidia и ATI, придобита от AMD, нямат конкуренция. Борбата там се води за привличането на 20% от потребителите, тъй като всяка от компаниите има 40% лоялни потребители. Това означава, че на този пазар остават 20%, които се влияят от цената и производителността на графичните чипове и не се интересуват на коя компания са.
AMD повече от всякога е привлечена от българския пазар, посочи Брансуик. Докато в Западна Европа ръстът на PC пазара е в порядъка на 3-4%, в САЩ около 5%, то у нас е между 20-25%, което обяснява засиления интерес на компанията към България.

Коментар