Китайският интернет гигант Alibaba Group придоби миноритарен пакет акции от онлайн магазина ShopRunner, който е конкурент на най-големия играч в бизнеса Amazon.com.
Подобно на Amazon, базираният в САЩ ShopRunner предлага услуга за доставка на стоки в рамките на два дни срещу годишна такса от $79. За сделката с Alibaba съобщава Файненшъл Таймс, но засега няма официална информация от двете компании.
ShopRunner се управлява от бившия изпълнителен директор на Yahoo Скот Томпсън. Твърди се, че Alibaba е купила акции в компанията за около $70-75 млн. Четвърт от акциите на Alibaba пък са собственост на Yahoo.
През юни китайският гигант купи акции на компанията за спортни стоки Fanatics, която, подобно на ShopRunner, е дъщерно предприятие на Kynetic LLC.
Междувременно Alibaba се готви за излизане на борсата. Очаква се първичното публично предлагане на акции (IPO) да се състои на Хонконгската фондова борса.
По предварителни оценки, пазарната капитализация на Alibaba ще достигне $70 млрд., което ще направи IPO-то й едно от най-големите в историята на борсите.