Три от четирите водещи страни по брой интернет потребители са азиатски, сочи проучване на ComScore. Това са Китай, Индия и Япония, между които се вместват САЩ.
Най-съществената промяна спрямо предходната класация е изкачването на Индия на трето място за сметка на Япония. Броят на интернет потребителите в страната нараства бързо – с 31% за последната година, достигайки 73,9 милиона.
На първо място е Китай с 348,2 млн. потребители на интернет. Втори са САЩ със 191,4 милиона онлайн потребители.
31-процентният ръст на Индия обаче не е рекорден, тъй като Бразилия бележи увеличение с 37% на интернет аудиторията през настоящата година. Това обаче не отрежда на южноамериканците място в Топ 3 нито сега, нито в бъдеще, предвид по-малкото население спрямо лидерите – 62,1 млн. към момента.
Три четвърти от онлайн населението на Индия са млади хора, на възраст под 35 години, като преобладават мъжете. Жените взимат връх в категорията от 35 до 44 години включително.
Около 54 милиона интернет потребители в Индия ежедневно гледат поточно видео на своите компютри и други устройства. Това е с 27% повече, отколкото през миналата година, което говори за бързо разпространение на широколентовия достъп до глобалната мрежа.
Към края на март 2013 г. в Азиатско-Тихоокеанския регион е имало общо 644 милиона интернет потребители. На Китай се падат над половината от този брой, или 54%. Индия заема второ място в региона с 11,5%, следвана от Япония с 11,4%, а четвърти са страните от Югоизточна Азия с 9,6%.