Канадският производител на смартфони BlackBerry планира да отдели услугата си за съобщения BlackBerry Messenger в дъщерна компания, съобщи Уолстрийт Джърнъл.
Трудните времена, които BlackBerry преживява, предполагат взимане на нестандартни решения. Бордът на директорите на компанията възнамерява да отдели чат услугата BlackBerry Messenger в самостоятелна структура. Новата дъщерна фирма ще се нарича BBM Inc.
Според източници, запознати с плановете на компанията, в близко време платформата BBM ще стане достъпна освен за притежателите на BlackBerry, но и за тези с iOS и Android устройства. Приложението BBM ще се появи в магазините Google Play Store и Apple App Store.
Канадската компания отчита, че BBM трябва да бори за място под слънцето с приложения за обмен на мигновени съобщения от други разработчици, вкл. WhatsApp Messenger, което има 200 млн. потребители, в сравнение с 60 милиона при BBM.
BlackBerry планира също да пусне услуга BBM Channels, подобна на Twitter. Освен това компанията ще направи достъпни някои функции на BBM за потребителите на настолни компютри.
Повечето проблеми на BlackBerry се коренят в неспособността на предишното ръководство на компанията да прецени реално ситуацията на пазара и да очертае перспективите за развитие. През 2007 г. мениджърите на BlackBerry не видяха заплаха в iPhone, което сега се отчита като огромна грешка.
Според Уолстрийт Джърнъл, мултиплатформената версия на BBM е била достъпна още преди три години, но компанията не се е възползвала от това предимство. Още тогава е била създадена настолна версия на BBM за вътрешно ползване, но по неизвестни причини ръководството на компанията се е отказало да развива проекта.