Само две седмици след откриването на българския търговски център в Second Life, той е един от най-добре класираните в търсачката за шопинг, дрехи, обувки, коси и други базови атрибути, които се търсят от аватарите във виртуалния свят.
Всички търговски площи са дадени под наем и месечната рента за земята вече е изплатена. От вчера българската територия е на печалба. За да се увеличат приходите, ще се оформят нови търговски площи на открито, редом с магазините, които са под покривите на къщи с възрожденска архитектура.
Центърът дължи успеха си на добрата планировка, уютния вид и умелия маркетинг, смятат мениджърите. Ако успехът се затвърди и приходите стабилно нарастват, скоро ще се реализира и следващата цел на групата България – да се сдобие с по-голям терен, чийто наем да се изплаща изцяло от търговския център. Новата земя ще бъде тематично оформена за почивка, културен живот и представяне на страната.
Освен, че се самоиздържа, търговският център в момента предоставя търговска площ на десетина български производители. Някои от тях вече кешират реални пари от продажбите във виртуалния свят. Сумите засега не са големи, но са над средната заплата за България.
"За да се стигне до този момент трябва доста учене и упоритост, тъй като Second Life изглежда като игра, но е и благодатна среда за бизнес, в която най-предприемчивите и конкурентоспособните успяват", твърди Нели Ричез (Neli Richez), основателката на групата България, в която членуват близо 500 души.
"Най-хубавото е, че в икономиката на Second Life няма мутри, няма алчни политици и чиновници", споделя един млад български предприемач, който има малък бизнес и в "първия живот".
В това може би се крие обяснението за виртуалния икономически успех на тези "нови възрожденци", както понякога се наричат помежду си българите в Second Life.
Източник: http://www.parisvesti.com/