Epson придава все по-голямо значение на Източна Европа

Epson, компанията, която през 1968 година представи първия мини принтер в света и в момента е един от лидерите на пазара за имиджинг устройства, придава все по-голямо значение на Източна Европа. Това стана ясно на годишния семинар на японския производител, организиран в София от дистрибутора Солитрон.
През настоящата година Epson формира представителства у нас и в Латвия, наред с вече съществуващите в други страни от региона, вкл. в Румъния. Представител на компанията в България е Александър Милошев. Epson планира да отвори офиси в цяла Източна Европа.
Компанията е безспорен лидер при матричните устройства в региона с дял от 80%, а общо за Стария континент – с 56%, по данни за първото тримесечие на 2007 година.
При проекторите японската компания е начело в Европа и света за шеста поредна година. Дяловете на Epson при мастиленоструйните принтери, мултифункционалните устройства и скенерите са съответно по 24%, 24% и 22%.
В своите устройства Epson използва технологията Micro Piezo, която предоставя прецизен контрол на мастилените капки. Друг плюс на принтерите на компанията е перманентната принтерна глава – сменя се само касетката, подчерта Робърт Червеняк, мениджър по продажби за региона. Той наблегна и на пигментното мастило Epson DURABite Ultra, което е водоустойчиво. Снимки, принтирани с него и поставени в албум, се запазват до 200 години, уточни Червеняк.
Важно от потребителска гледна точка е мастилото да се използва по най-оптимален начин, заявиха от Epson. Ето защо за потребителите е по-добре устройствата, които ползват, да са с единични мастилени системи, а не с мултифункционални. При първите се използва до 95% от мастилото, а от Epson твърдят, че с техните продукти се оползотворяват 99%. При мулти-мастилените системи, когато един цвят свърши, макар и да има мастило от другите цветове, е необходима смяна на касетката. Този проблем не съществува при единичните системи.
На пазара за проектори, доминиран от две технологии – LCD и DLP, компанията разчита на първата, която е преобладаваща. В момента този пазар е много атрактивен, тъй като нараства с около 30% годишно, посочи Червеняк и добави, че според тестове, LCD технологията е по-добра за 99% от приложенията.
Epson произвежда и проектори, специално насочени към училищата. Те са без бутони от горната си страна, което позволява да се закрепят за поставка на тавана в класната стая. Устройствата разполагат с дистанционно управление и дават възможност за достъп чрез парола с цел по-висока сигурност.
Предимство на проекторите на компанията е, че нямат нужда от процес на охлаждане. Това се дължи на специалната технология на лампата в проектора. Спирането на устройствата става за секунди, като само се натиска бутонът и веднага след това може да се издърпа и кабелът, без потребителят да се притеснява, че може да повреди лампата, която все още не е изстинала.
Epson представи и системата Multiscreen Display. Това е решение за безжично свързване към един лаптоп на до четири проектора, като е възможно едновременно на всеки от тях да се показва нещо различно – снимки, филми, таблици и т.н.
Устройствата за имиджинг и информация съставляват 47.9% от бизнеса на Epson. Компанията се занимава и с производство на дисплеи за малки мобилни устройства от рода на телефони, с POS апарати за супермаркетите и др. Epson залага на иновациите, като само за 2006 година е извадила 8000 патента.

Коментар