Половин милион евро е вложила мобилната верига 2be във внедряване на ERP система в централата си и в 120 обекта в страната. По план през следващата година компанията ще добави нови три модула към системата и така стойността на проекта ще достигне 800 хиляди евро, стана ясно на пресконференция днес в София.
С експанзията на 2be в страната дойде и нуждата от автоматизиране на процесите и сериозна back-office система, сподели Теодора Михайлова, изпълнителен директор на компанията.
Проектът стартира през март тази година и е завършен в началото на септември, което е “опасно кратък срок” за подобно внедряване, заяви Петър Бозаджиев, директор на консултантския бизнес в IBM България. Местният офис на Синия гигант участва в проекта като консултант, доставчик на хардуера и внедрител на цялостното решение, базирано на SAP ERP и POS система на българската компания Селматик.
„Изборът на 2be да интегрира SAP системата беше навременен и съм сигурен, че след два месеца ползване на нашия продукт, компанията вече вижда реалните ползи,” заяви Петър Миленков, управител на SAP България.
С новата система служителите в магазините на 2be могат да се съсредоточат изцяло в обслужването на клиентите, а мениджърите имат възможност да анализират дейността на всички обекти почти в реално време.
В Централното управление на 2be са внедрени модулите „Управление на материалите”, „Продажби и дистрибуция”, „Контролинг” и “Финансово счетоводство”, както и набор от интерфейси с външна локална POS система, събираща данните от всички магазини на търговската верига.
Модул „Продажба и дистрибуция” контролира и задава цените, промоциите и отстъпките за всички стоки и услуги на веригата. В SAP се обработва и осчетоводява всяка една продажба в реално време. Оптимизиран е и процесът за вътрешна дистрибуция между обектите на фирмата.
Модул „Управление на материалите” е уникален за България, посочиха от 2be. За първи път в този отрасъл и в такъв мащаб ще могат да се следят наличностите по серийни номера. Автоматизиран е процесът за съхраняване на договори за покупки и тяхното одобряване от мениджмънта на компанията.
В централата на SAP в Германия специално за проекта на 2be е създадена Главна книга на счетоводителя, подчертаха от компанията. Решението ще може да се ползва и от други български фирми, уточни Теодора Михайлова.
Автоматизираните интерфейси с POS системата осигуряват онлайн постъпване на всички необходими данни за дейностите, извършвани в магазините, и тяхното отразяване в SAP.
“Комуникацията между SAP и POS решението ИнфоПлюс се извършва само на едно място, което практически елиминира вероятността от грешки,” каза Иво Селински, директор на Селматик, която произвежда Инфо Плюс.
IBM Global Business Services (IBM GBS) e партньор и внедрител номер едно в световен мащаб на SAP. От три години IBM GBS работи и в България, като вече има доста SAP проекти от различен калибър и в различни фази – някои от тях са БТК, БНБ, Монди, Мобилтел, E-он, Била и други.