Хора с най-високо ниво на недоверчивост относно предоставяне на лична информация чрез интернет форми са готови да променят отношението си на 180 градуса при определени условия. А именно – ако сайтът ги убеди, че е сигурен и заслужава доверие.
Ново проучване на "Economic and Social Research Council" доказва и на практика, че интернет потребителите са склонни по-често да дават своите лични данни на уеб сайтове, които будят доверие. Дори хора, които първоначално са проявили изключителна предпазливост относно онлайн безопасността на своята лична информация, приемат да се откажат от нея, ако имат вяра на получателя на персоналните им данни.
Проектът "Privacy and Self-Disclosure Online" е първият по рода си. Вместо директно да се вземат думите на потребителите, техните навици и отговори са били изследвани по разнообразни начини, включително как им влияят и какво изпитват към уеб сайтовете. Друга важна част от проучването е била как думите на въпросите, изискващи предоставянето на лична информация, са били построени в изречения и какви са били възможните опции в тези въпроси.
Основната идея на проекта е била да установи как участниците ще отговорят на сайтове, които изглеждат повече или по-малко надеждни. И точно според очакванията на изследователите, потребителите са били по-склонни на дадат личната си информация на уеб сайтове, внушаващи сигурност, а в същото време се отнасяли по-резервирано към такива, които изглеждали подозрително.
Що се отнася до това как потребителите са отговаряли на определени въпроси, то проучването открива, че ако има опция “Предпочитам да не казвам” в списъка с възможни отговори, то обектите по-рядко скланяли да споделят лична информация. В същия ред на мисли, колкото по-всеобхватен трябва да бъде един отговор, толкова по-вероятно е потребителите да дадат повече лични данни за себе си, като например заплата и други.
Резултатите от проучването са много важни за различни видове интернет услуги, правителствени сайтове и социални мрежови сайтове. Данните могат да помогнат на сайтовете да изглеждат по-съблазнителни за потребителите, карайки ги да се чувстват по-сигурни, нещо, от което сайтове като Facebook и MySpace биха спечелили много.
По същия начин обаче поуките от проучването могат да бъдат използвани и от крадци на данни, създаващи сайтове със злонамерен код, които целят да оплетат в мрежите си нищо неподозиращите потребители.