Intel пак е номер едно при чиповете, а AMD изпадна от топ 10

   
Intel ще увеличи своя дял на пазара за чипове на 12.5% до края на 2007 година. По този начин компанията ще запази позицията си на най-голям производител на чипове в света, предвижда фирмата за проучвания iSuppli.

В същото време конкурентът AMD ще изпадне от топ 10 на доставчиците на чипове, според анализаторите.

Samsung Electronics пък ще остане вторият най-голям производител на чипове с пазарен дял от 7.4%.

Японската Toshiba ще се изкачи на трето място, избутвайки Texas Instruments на четвърта позиция, твърдят от iSuppli.

Общите приходи от продажби на полупроводници

се очаква да достигнат $271 милиарда през настоящата година, което ще бъде увеличение с 4.1%, в сравнение с 2006 година. През септември iSuppli прогнозира пазарен растеж от 3.5%.

Анализаторите обясняват положението на AMD с това, че компанията е изгубила пазарен дял в полза на Intel през първото тримесечие на годината в сегмента на процесорите за персонални компютри. Това се дължи на успеха на двуядрените и четириядрените чипове на Intel.

През тази година Sony ще се изкачи на осмо място

от 14-то през 2006, твърди iSuppli. Японската компания ще реализира увеличение от 57% на приходите си, благодарение на продажбите си на чипове за своите игрални конзоли PlayStation 3.

По-високите приходи на Toshiba също ще се дължат отчасти на продажбите на процесори за новата конзола на Sony.

Очаква се Infineon да се възползва от разрастващия се пазар на мобилните телефони, като от 15-то място през 2006 година ще скочи на 10-та позиция, благодарение на своя засилващ се безжичен бизнес, посочват анализаторите от iSuppli.

В челната десятка на най-големите производители

на чипове влизат още STMicroelectrtonics (5), Hynix (6), Renesas Technology (7) и NXP (9).

Базираните в Америка компании остават най-големите продавачи на чипове с 46% дял от световния пазар, следвани от японските производители с 23,9%. Компаниите от EMEA региона (Европа, Близък изток и Африка) държат едва 11,6% от приходите на пазара.

Коментар