Хиляди посрещат iPhone на Шанз-Елизе

Опашка от няколко хиляди мераклии за iPhone се изви на Шанз-Елизе за френската предпремиера на смартфона в сряда вечерта. Официално iPhone дебютира от четвъртък 29-ти във всички фирмени магазини на бившия държавен монополист France Telecom. Неговата дъщерна фирма за мобилна телефония, Orange, е лицензирана от Apple за ексклузивна дистрибуция на iPhone във Франция.
И този път Apple не изневери на маркетинговата политика за създаване на култов имидж: слухове, дозирано изтичане на информация и ефектна реклама. Кулминация на кампанията стана представянето на телефона в Париж, което съвпадна с официалното откриване на фирмен магазин на Orange на Елисейските Полета, в присъствието на генералния директор на фирмата, Дидие Ломбар, и всички големи френски медии.
Първите щастливци, излезли от магазина с iPhone в ръка, са запазили ред от 9 сутринта, съобщи специализираният сайт www.frenchiphone.com. Те са платили за устройството 399 евро с абонаментен план или 749 евро без обвързване с договор. Клиентите, които вече имат абонамент с Orange, могат да се сдобият с iPhone срещу 399 евро, като запазват номера си.
Абонаментните планове са с цени от 49, 59, 79 и 119 евро месечно, съответно за 2, 3, 5 и 8 часа разговори към всички оператори във Франция. Вечер и през почивните дни часовете се удвояват. Всички абонаментни планове за iPhone включват неограничена визуална гласова поща и интернет достъп в рамките на 500 мегабайта месечен трафик. Тези условия са валидни при договор за две години. При едногодишен договор цената се увеличава с 4,5 евро месечно.
Дълго време разпространението на iPhone във Франция беше под въпрос. Orange и Apple водиха трудни преговори за условията на ексклузивната дистрибуция. Политиката на Apple за заключване на устройството към един оператор в дадена страна се оказа несъвместима с френското законодателство, което изисква iPhone да бъде достъпен за потребителите и без абонаментен план. 
В крайна сметка фирмите са се договорили отключеният iPhone да се продава на силно завишена цена.
Забраната за обвързване на стоки и услуги в някои европейски страни противоречи на налагания от Apple бизнес модел, отбелязва икономическата преса във Франция. "Ябълката" сключва договори за продажба на смартфона срещу процент от цената на абонаментните планове. При това положение нито производителят, нито операторът имат интерес апаратът да се продава свободно.
Източник: http://www.parisvesti.com/

Коментар