В непривично за тях действие европейските законодатели ще окажат силен натиск върху независимите антитръстови регулатори през следващия месец, за да проучат проблемите с поверителността около сделката между Google и рекламния онлайн тракер DoubleClick.
Закупуването на DoubleClick от най-голямата търсачка за $3.1 милиарда вече накара конкуренти и потребителски организации да се оплачат от големия контрол върху рекламаната и личната информация, който, според тях, ще получи Google.
И Европейската комисия, и американската Федерална търговска комисия (FTC) от доста време разследват в детайли тази сделка, припомня Асошиейтед Прес. Но докато САЩ проучват въпроса с поверителността на данните на потребителите, то представителите на ЕС се фокусират върху икономическата страна на проблема – как тази сделка ще се отрази на Интернет пазара за реклами.
Организациите смятат да завършат своите разследвания до 2 април. През миналия месец ЕК проучи по-задълбочено сделката и каза, че се нуждае от повече време, за да разбере как комбинирането на водещи доставчици от онлайн рекламното пространство, услуги и технология за обслужване на реклами може да намали конкуренцията и съответно да навреди на потребителите.
DoubleClick помага на своите клиенти да поставят и следят онлайн реклами, включително при търсене – технология, която Google, в много по-голяма степен от своите основни конкуренти Yahoo и Microsoft, е успял да превърне в печеливш бизнес. Търсачката поставя реклами на уеб страници със съдържание, насочено към потребители, които вероятно ще бъдат заинтересовани от тях, като така генерира приходи на по-малките издатели и от по-малко посещаваните страници.
Конкуренти от рекламния бизнес изразяват безпокойство, че сделката ще постави Google в доминантна позиция в мрежата. Потребителски организации пък се притесняват за поверителността на личните данни и за евентуалния негативен ефект, който сделката ще има върху медиите, разчитащи най-вече на Интернет рекламите като източник на приходи.