Продажбите на геймърската конзола PlayStation 4 в световен мащаб надвишиха 2,1 милиона бройки, по данни към 1 декември, съобщи Sony Computer Entertainment Inc. (SCEI).
Бройката включва 700 000 конзоли, продадени на 29 ноември, когато беше стартът на конзолата в Европа, Латинска Америка и Австралия. PS4 дебютира на 15-ти ноември в САЩ и Канада, като в момента е достъпна в 32 страни от цял свят.
„PS4 отбеляза най-добрия старт в историята на PlayStation със своята премиера в Северна Амeрика”, коментира Андрю Хаус, президент и главен изпълнителен директор на SCEI. „Търсенето продължава да бъде изключително силно. Ще се постараем да осигурим допълнителни PS4 бройки за нашите партньори по време на коледните празници”, допълни той.
Сред новостите в PS4 са излъчване на геймплей в реално време посредством Ustream и Twitch, споделяне на съдържание във Facebook и Twitter, както и бутон „Share” от безжичния контролер Dualshock 4, чрез който са били направени над 6,5 милиона споделяния.
Същевременно излязоха над 20 игри за PS4, създадени от водещите разработчици. В списъка влизат „Call of Duty: Ghosts от Activision”, „Assassin’s Creed IV: Black Flag”, „NBA 2K14”, „Battlefield 4”, „FIFA 14”, „Madden NFL 25”, „Need for Speed Rivals”, Knack, Killzone:Shadow Fall и Resogun. Гейм портфолиото на PS4 ще продължава да се разраства.
В бъдеще PS4 ще се доразвие, използвайки клауд гейминг услуги. Базирана на Gaikai технология, услугата ще осигури достъп до каталог от хитови PS3 заглавия на конзоли PS4, PS3 и PS Vita.