Някои американски училища вече съжаляват за решението си да се отърват от работните бюра по трудово през 90-те години на миналия век, давайки път на ултра-модерните технологии.
Часовете по трудово трябва да имат по-важна роля в системата на образованието, тъй като в тях децата се учат как да работят със собствените си ръце. Наричани у нас „Труд и творчество“, „Ръчен труд“ или просто „Трудово обучение“, тези занятия дават ценни умения, които обаче американската учебна система е изхвърлила на бунището, пише GreenTech.bg.
Часовете по трудово обучение на първо място са чудесно решение за учениците, които не се учат добре в традиционните академични дисциплини, коментира Катрин Мартинко в еко-блога TreeHugger.com. Тези занятия дават възможност на учениците да бъдат активни и да създадат видими, функционални резултати.
Втората важна причина е, че с практически занимания всичко се учи по-добре. Дъг Стоу, дърводелец и учител от Арканзас, води блог, наречен „Мъдростта на ръцете“, посветен на концепцията, че ръцете са от съществено значение за обучението. „Дали работата ви прави по-умни? Учителите по дърводелство наблюдават този ефект от години“, пише Стоу. Според него, „учениците трябва да намират начини да се справят при трудни обстоятелства“ и часовете по трудово предлагат уникална обстановка, в която се упражнява това умение.
Часът по трудово е специално място, където теоретичните знания се преливат с реалността – трета причина да искаме тези занятия да са част от учебните планове. Математиката става много по-интересна за децата, която се използва, за да се изгради нещо с точност и прецизност.
Една статия в „The Globe“ съобщава за проучване от 2009 г. на Университета Пърдю, според което децата в училище, използвали собственоръчно различни инженерни техники, са научили повече от учениците, които са учили само от учебници и лекции. Според други изследвания, учениците, които са участвали в часовете по трудово, са по-склонни да останат по-дълго в системата на образованието.
Не на последно място часовете по трудово са важни, защото създават ценни умения за всекидневието.
Нашето общество небрежно е създало „едно зависимо поколение млади хора, които не знаят как да поправят елементарни неща и им липсват съвсем базови ръчни умения“. Става дума за съвсем прости умения като това „да забиеш пирон в стената“. Обучението на децата на такива базови умения ще намали зависимостта от повсеместно ширещото се консуматорство, тъй като човек е по-малко склонен да изхвърля вещи и части от обзавеждането си и да купи нови, ако знае как да поправи съществуващите.
На свой ред това ще намали пороя от евтини стоки, които заливат магазините. Децата ще могат да придобиват поглед върху ресурсите и времето, необходими за създаване на един компонент от обзавеждането. Ще са способни да оценят качествените стоки и ще знаят защо цената им е оправдана. В крайна сметка всичко това е свързано с устойчивостта: повторната употреба е един от основните елементи на триото „редуцирай, рциклирай, използвай повторно“.