Intel прави решителна стъпка към облака

Приходите от инфраструктура-като-услуга (IaaS) ще се увеличават с 41% годишно до 2016, което подтиква все повече компании към аутсорсинг

Приходите от инфраструктура-като-услуга (IaaS) ще се увеличават с 41% годишно до 2016, което подтиква все повече компании към аутсорсинг

Intel обяви партньорство с 16 водещи доставчици на облачни услуги (CSP) от цял свят за въвеждане в действие на програмата „Intel Cloud Technology”. Инициативата цели да даде на потребителите ясен поглед върху технологиите, захранващи инфраструктурата на CSP, преди да направят покупка на услуги.

Очаква се приходите от инфраструктура-като-услуга (IaaS) да се увеличават с 41% годишно до 2016-та, което подтиква все повече компании към аутсорсинг на своите ИТ услуги. Това прави технологията, която захранва облачно-базирани услуги и приложения, по-важна от всякога.

CSPs, които участват в новата програма на Intel, ще бъдат разпознати по използването на знака „Powered by Intel Cloud Technology”, който показва определено ниво на производителност и сигурност на хардуера. Програмата стъпва на партньорство, обявено през септември миналата година между Intel и Amazon Web Services* (AWS), в рамките на което клиентите биват информирани за спецификациите и производителността на използваната облачна инфраструктура.

„Както при избора на автомобил, видът на двигателя, който движи облачните услуги, драстично влияе на производителността и ефективността”, коментира Джейсън Уаксман, мениджър на клауд подразделението на Intel. „Клиентите на облачни услуги искат да знаят върху какви технологии работят техните приложения, защото те имат пряко въздействие върху бизнеса им”, допълва той.

Отчита се, че хетерогенната среда в облачната инфраструктура може да доведе до от 40% до 60% вариации на производителността. Поради това, крайните потребители търсят по-добра представа за производителността, възможностите и разходите, така че да получат подходящия тип услуга, която съответства на техните специфични работни натоварвания.

Дори много малка промяна в производителността в облака може да повлияе на продажбите на сайтове за електронна търговия. Например, Shopzilla увеличи приходите си с до 12% чрез ускоряване на времето за зареждане на страницата от 7 на 2 секунди.

За корпоративни купувачи на ИТ, които оценяват хибридни или публични облачни услуги, CSP-тата ще дават подробна информация за наличния хардуер, сторидж, софтуер и мрежовите възможности – всичко, което може да има значително въздействие върху приложенията и разходите на крайните потребители.

Инструментът Intel Cloud Finder е този, който ще помага на крайните потребители да изберат оптималната облачна услуга чрез сравнения и насоки сред повече от 50 CSP. Нова функция ще позволи на потребителите да изберат пробна опция за услугите. Възможността за „test-drive” преди покупка ще помогне на потребители, които вземат решения относно ИТ, по-добре да разберат основните технологии и да изберат услуги, които са най-подходящи за тяхната натовареност.

Коментар